fredag 19 september 2014

Sjukstuga

Natten till igår blev Minnah sjuk, hon vaknade tidigt och ropade på mig. Viktor fick hämta henne eftersom jag ammade William. När hon la sig bredvid mig kände jag direkt hur varmt det blev! Sa till Viktor att hon har feber... Hon vaknade till efter några minuter och ville kissa, bar in henne till toaletten och jisses vad hon skakade :( Lilla skrutt! Viktor hann precis åka iväg till jobbet när hon kräktes. Hon brukar göra det när hon är sjuk, och nu hade hon 39-40 graders feber så det var inte så konstigt. 

Under dagen gick det upp och ner med febern. Men jäklar vad svårt det är att vara själv hemma med en som är sjuk och dessutom ha en liten hemma som ammas. Jag vill ju bara dela mig själv i 2! Lägga, amma eller mata William och samtidigt ta hand om en febrig tjej som vill kramas, behöver kissa eller känner att hon vill kräkas. Det går liksom inte ihop :| Så himla svårt! Vill och behöver vara hos båda. 

Igår tog vi ner en av gästsängarna till Minnahs rum så att Viktor kunde sova där. Kände att vi inte kan ha henne i vår säng. Det blir trångt, jag ska amma William och att hon snarkar (är så snuvig också)... Kanske dumt av mig, men kände att det var bäst att vi delade upp oss. Jag får knappt någon sömn själv och ska jag då sova ännu sämre för att jag oroar mig för M, att jag inte kan amma för att det är för trångt eller att jag inte kan sova för att M snarkar...  Kände att det blir för mycket. Bättre att Minnah känner tryggheten att pappa sover hos henne.

Tja, 00:30 väckte Viktor mig, då hade Minnah kräkts. Så det var bara att ta sig upp, ta bort lakan, bädda rent, duscha M (som absolut inte ville duscha). Och så ville hon bara ha mamma. Jag fick inte lämna henne. Så det var bara att bädda ner henne i vår säng. 01:30 somnade hon igen, helt skållhet. Jag låg vaken en stund till och tittade till henne om hon skulle bli sämre igen. Usch, gillar inte alls när de blir så här dåliga :( 

M vaknade när Viktor skulle upp till jobbet, då skulle hon upp. Nej, absolut inte. Tog tillbaka henne till sängen och jag tror seriöst att hon somnade innan jag la ner henne i sängen igen ❤️

Hon är sämre idag och jag ringde faktiskt Viktor och frågade om han kunde ta eftermiddagen ledigt. Känner att det är så svårt att ta hand om båda barnen när hon är så dålig. Så han kommer hem runt 12,  en oerhörd lättnad. Finns säkert flera som klarar av det själv, men jag känner att det är väldigt svårt när båda barnen är så små. Tur att vi är två vuxna ❤️

Nu sover båda, fick ta in vagnen till William och Minnah sover här i soffan på min arm ❤️ Hoppas så att febern släpper snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar