fredag 12 september 2014

Då var det fredag igen!

Fredag igen och den där goa känslan börjar infinna sig. Även fast jag är mammaledig så får jag ändå den känslan :)

William vaknade kl: 6:30 och Minnah kort därefter (inte så konstigt när Williams ljudnivå inte är den tystaste). Lite mys i soffan och sen lite frukost på det. I 9 fall av 10 så äter jag havregrynsgröt till frukost. Det är enkelt, gott och billigt i points ;-) Minnah äter nästan alltid det också tillsammans med mig, men imorse ville hon ha välling.


William ville sova igen vid 8:30, så då tog vi på oss och gick bort till lekplatsen (utan något kaffe i kroppen!!!). 


När vi kom tillbaka fick det allt bli en fika, kaffe till mamma och saft till Minnah. Kex skulle vi minsann också ha tyckte lillstumpan. Jag tog faktiskt några kex jag med, ni vet såna där Brago kex. Äter inte alls mycket "gosaker", men det är väl också en stor anledning till att jag lyckats gå ner så bra i vikt. Men också för att jag väger och mäter allt jag äter och tar 2-4 promenader i veckan. Känner att jag verkligen börjar få detta till min "livsstil" med maten och tänket, det känns verkligen jätte bra! Ny vägning i morgon och jag känner mig hoppfull! Tror inte att det blir en wow-siffra som förra veckan (-1,2 kg), men tror ändå på ett minus :) Jag håller tummarna!

W sover fortfarande och Minnah leker med sina dockor. Hon pratar HELA tiden, denna lilla goa tjej :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar