tisdag 9 september 2014

Barnmottagningen


Igår var vi på Barnmottagningen med William. Jag kan väl inte säga att det var så givande precis... Berättade att han kräktes av Althéra (mjölkfri ersättning) och av Sempers mjölkfria gröt. Vi fick en ny ersättning som vi ska testa, men känner att det är lite meningslöst eftersom William idag är 5 månader och jag förmodligen kommer sluta att amma när han är ett halvår. Orkar jag verkligen införa någonting nytt för bara en månad? Nja, vi får se.

De tittade lite på hans utslag, men det var såklart svårt att se om de kan ha uppkommit pga att jag testat mjölk. Vi skulle smörja med salva och se om de blir bättre. Jag vet själv att barn kan få utslag av precis allt, men jag är bara så trött på att man aldrig kan få självklara svar. Jag vet också att det inte är lätt för dem, men det är jobbigt som mamma att veta att man testar med en bebis mage. Även om William inte skriker så mycket som han har gjort innan när han fått i sig mjölk, så har han ändå varit ledsen nu i flera kvällar. Dock kan det också bero på den där jädra vita pricken (tanden) i munnen som aldrig kommer upp. Suck, det är inte lätt att vara förälder med alla orosmoment. Men det är verkligen jobbigt att veta att jag experimenterar med hans mage :( De skulle ringa efter en vecka och se hur det går för oss...

Idag lämnade jag Minnah för första gången med trosor på förskolan! Hon är verkligen såå duktig! Trodde aldrig att det skulle gå så här fort, men hon är verkligen redig vår lilla tjej. Ibland har hon velat ha blöja, men hon har ändå kissat/bajsat på pottan eller toaletten. Men numera vill hon bara ha trosor, fast hon får fortfarande ha blöja på natten ett tag till. Det är mest för att hon dricker mycket välling på kvällen innan hon ska sova och att hon inte alltid kissar innan hon lägger sig. Men det gör absolut ingenting, den biten kommer fungera förr eller senare :) Det är väldigt skönt att bara ha ett blöjbarn nu i alla fall!

Idag ska jag bara vara hemma när M är på förskolan. Tänkte att jag skulle gått en promenad, men orkar inte det nu. Blir kanske en ikväll, själv. Det hade vart skönt, bara jag och musiken. W ligger just nu och sover, så nu blir det att ladda Moccamastern och placera sig i soffan en stund, Kanske fortsätta läsa i min bok som har blivit liggande väääldigt länge? Tänka på mig själv en stund bara, det var längesedan!

5 månader idag, min lilla prins 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar