söndag 18 maj 2014

Lite klagan :)

Vilket underbart väder vi har fått! Så härligt :) 

Har har verkligen såå svårt för att det aldrig är städat här hemma. Alltså, jag städar väldigt ofta. Ibland känns det som att jag städar hela tiden, men det får aldrig vara fint länge. När Minnah har lagt sig plockar jag alltid iordning alla leksaker och tar in dem i lekrummet, plockar bort saker som ligger överallt och diskar. Jag vill ha det fint! Men det ser bara ut som jag vill en kort stund på kvällen och sen på morgonen tar det inte lång stund innan huset ser ut som ett stort kaos igen. Jag vet att jag måste släppa detta, men jag kan inte!! 

Nu är Viktor och golfar med min bror. Jag älskar verkligen att vara hemma med mina fina barn, men ibland känner jag att det blir lite mycket. Att ha båda barnen, amma, byta blöjor, torka kräks, städa, laga mat, leka inne OCH ute... Jag tror inte riktigt att männen förstår hur det är egentligen. Det är så lätt för dem att åka iväg, på egen hand. Missförstå mig nu rätt, jag tycker det är jättekul och viktigt att Viktor får egentid med vänner. Han jobbar hela dagarna och är sen snäll och hjälper många andra på sin fritid. Men ändå känner man, eller jag, att man sällan är hela familjen och bara är och hjälper varandra. Det är alltid så uppdelat... Och det kan jag bli trött på. Vet inte var jag vill komma med detta, men ibland blir jag bara så trött på män och deras oförståelse för allt som har med hemmet och barnen att göra. Känns som att det är något som aldrig kommer bli lika, även om det är bättre än vad det var förr.

Barnen sover och jag hade också tänkt sova, men jag kände att jag var mer beroende av att få vara "själv". Men jag har såklart städat och plockat här hela tiden... Det är ju inte så att jag bara slänger mig i soffan och bara degar ;-) 

Nej nu får det vara slut på all klagan. Nu blir det KAFFE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar