fredag 14 februari 2014

Mysdag

Denna veckan har Minnah varit väldigt mycket med pedagogerna på förskolan. De säger att hon inte har varit ledsen, men hon har velat ha mycket vuxenkontakt. Och så är det ibland, det vet ju jag med "mina" barn på förskolan. Men igår när jag hämtade henne hade hon inte heller ätit något vidare och när hon skulle lägga sig hade hon varit ledsen och gråtit en del (vilket hon ALDRIG brukar vara). Så när jag hämtade henne strax efter 14 så hade hon inte sovit så mycket, men vi åkte hem och tog det lugnt :) Hon var på bra humör, glad och sprallig! 

Igår fyllde min kära man år. Gjorde fläskfilé med ädelostsås och broccoli i ugnen och till det blev det färsk spenatpasta. Riktigt smaskigt! Till efterrätt tog vi fruktsallad :) Jag och Minnah hade fixat presenter såklart! Vi hade köpt 2 tröjor, 1 parfym, 1 ansiktslotion och 2 par kalsonger. Han var nöjd för allt, vilken tur! :)

Idag har jag och M bara varit hemma och myst. Våra planer blev inställda så vi har tagit det lugnt på morgonen, förutom att M ramlade ner för soffan för andra gången den här veckan. Förra gången slog hon mest i sidan på foten så hon fick lite blåmärken och lite svullnad, och idag fick pannan sig en smäll. Men hon var inte ledsen något speciellt. Lite kramar, pussar, napp och snutte så var allt bra igen :) Sen åkte vi och handlade lite inför morgondagen, då kommer mina föräldrar och Viktors familj hit på lite födelsedagsfika. Mina föräldrar kommer stanna lite längre för att hjälpa oss med hallen på nedervåningen. Vi (eller ja, Viktor) håller på att ta bort tapeterna (typ 4 lager!) och det tar sin tid, så jag kollade med pappa om han kanske kunde hjälpa till :) 

Har precis tittat på skidorna, HEJA SVERIGE!, oerhört bra insats! Nu ligger M och sover, jag hade väl också behövt sova eftersom jag sover så dåligt nu på nätterna, men hockeyn börjar snart ;-) När M har vaknat tänkte jag att vi skulle gå ut en sväng och få lite luft. Blir nog en sväng till lekplatsen :)

Trevlig fredag och Alla Hjärtans Dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar