måndag 24 februari 2014

Helgen

Helgen har varit väldigt bra! I lördags kom mina föräldrar till oss tidigt, redan vid 8:30. Vi åt frukost tillsammans och sen hjälpte pappa Viktor med nedervåningen. De tog bort tapeter och spacklade, Viktor hann också börja slipa på några väggar som han hade spacklat innan. Det är verkligen riktigt skitgöra att ta bort massa tapeter (som inte släpper så lätt), bredspackla väggar och efter det slipa ner skiten. Men samtidigt, gör man det riktigt noggrant så kommer det bli väldigt bra :) Då blir det lättare för oss att måla om när det är dags för det i framtiden. 

Strax efter 15 åkte jag, mamma och pappa hem till dem för att möta upp Niklas. Vi tjötade en liten stund innan vi åkte in till Danilo för att äta, där mötte vi upp syrran. Det var oerhört längesedan vi var ute och åt hela familjen, utan våra respektive. Det var så mysigt! Efter middagen gick vi alla (utom pappa, han gick på bio) på Laleh i Scandinavium. Det var en riktigt bra konsert! Jag gick på henne för 3 år sedan i Lisebergshallen och när hon skulle vara i Scandinavium för 2 år sedan, då var det precis när jag skulle ha Minnah. Men denna gången var det 1 månad innan BF, så då vågade jag gå ;) Det blev en riktigt bra lördag!

Igår körde Viktor igång med slipandet igen här hemma, så då "flydde" jag och M till mina föräldrar för att titta på OS finalen i hockey och äta lite middag. Hämtade upp Niklas innan och senare kom också min syster med hennes pojkvän. Efter middagen åkte vi sedan hem, det blev en heldag i Balltorp... På kvällen tog jag och min andra hälft det lugnt, tittade några avsnitt på SoA innan vi gick och la oss (en serie jag aldrig trodde jag skulle fastna för).

Idag har jag och M varit och handlat och sen kom mamma hit en sväng. Vi gick till en lekplats så Minnah fick leka av sig lite ute i friska luften och sen gick vi in och tog en fika :) 

Imån blir det ett besök på MVC och då ska vi bl.a. göra ett UL. Jag ska möta upp Viktor innan i KBK så ska vi äta lite lunch innan :) Myspys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar