söndag 2 april 2017

Förkylningar och mjölkstockning...

Då var det redan söndag 😊 I torsdags vaknade även Minnah förkyld och senare på eftermiddagen började även Oliwer bli det... På kvällen och natten var han så snorig stackaren, usch vad hemskt det är när de små blir förkylda. Men vi förstod att det skulle bli svårt att undvika att han skulle bli förkyld eftersom de andra två är det. Som att detta inte var nog på torsdagen att alla barnen var förkylda, så fick jag ont i ena bröstet. Jag har aldrig haft mjölkstockning innan, jag har bara haft lite jobbigt när jag har slutat att amma barnen. Men jag förstod snabbt att jag hade en början till mjölkstockning. Jädrar vad ont det gjorde! Det var bara att googla och kolla upp vad man kunde göra för att stoppa att det blev värre. Jag vet inte hur många gånger jag värmde vetekudden och masserade, men det var bara att göra allt som gick för att stoppa det 😪 Vilken dag det blev! Fredagen blev inte bättre precis för jag mådde sämre, det värkte i lederna, jag hade fruktansvärd huvudvärk, gör ont i bröstet och supertrött eftersom natten med Oliwer inte hade vart rolig. Det var tur att det var fredag så att Viktor snart skulle vara ledig igen. Jag läste att det var bra med en väääldigt varm dusch mot mjölkstockning, så det var bara att duscha några gånger. Igår kände jag att det var på väg att bli bättre och idag känner jag mig helt bra igen! Vilken tur att jag agerade så fort, annars tror jag inte att jag hade blivit av med det så "lätt". 
Sliten mamma 🙈
Så denna helgen har varit lugn eftersom vi alla känt oss krassliga på ett eller annat sätt. Viktor är just nu iväg med William en sväng och jag och Minnah myser hemma med Oliwer. Vi tittar på film, hon har fastnat mycket för filmen "Bambi", den är ju så söt! 

Det är svårt att hålla sig ifrån Oliwer 😉
Mina 3 killar 💓
Det är skönt att jag känner mig enormt mycket bättre idag, annars hade inte nästa vecka blivit rolig för mig. Nu hoppas jag bara att barnens förkylningar blir bättre snart 😀

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar