tisdag 18 april 2017

Påsken och viktväktarna

Nu är påsken över för detta året 😊 Vi har bara tagit det lugnt och inte haft så mycket planerat. Det har varit mycket varje helg sen Oliwer kom, så det var skönt att bara ta det lite som det kommer. 

Mina sötnosar ville vara påskkatter på förskolan 💛
I fredags åkte vi upp till landet en sväng, mest för att komma iväg och hitta på något. Det var lite soligt, men fy vad kallt det var i luften. När vi kom upp tyckte jag att det var kallt i stugan, så vi tände en mysig brasa. En kamin är något som jag saknar i vårt hus, men vi har ingen bra plats att ha den på. 

I söndags åkte jag till Frölunda Torg med Oliwer, där mötte vi upp Frida och Lewin. Vi gick runt lite i affärer och sen tog vi en lång mysig lunch. Det var skönt att komma iväg och träffas bara med de små, det blir liksom lite lugnare då 😉 Igår var det påsklunch hemma hos mamma och pappa med hela familjen. Det var riktigt mysigt! Supergod mat som vanligt och bara massa mys tillsammans 💕 

Idag är jag hemma med alla barnen. William blev förkyld i lördags och hans näsa rinner konstant... idag vaknade Minnah med krupphosta, rosiga kinder och nu är även hon förkyld. Så idag får vi vara hemma och ta det lugnt. Hon verkar dock piggare nu och håller igång en hel del. Det låter lite på Oliwer som att han också börjar bli snorig igen, hoppas verkligen inte det! Men det är svårt att undvika att han blir smittad och jag har lite känning i halsen också 😕 Nu vill jag slippa blåsten och få lite varmare väder! Den här veckan ser det ut att bli uppehåll, men kallt och blåsigt.

Trött och förkyld Minnah och en liten som bara vill vara i famnen
Oliwer har inte kommit till ro alls, eller ja han gör det om han får sova i famnen, men det funkar inte hela dagarna även om man vill. Tillslut gick vi ut efter lunchen, rasta M och W lite för de hade alldeles för mycket energi för att vara inne 😜 Känns som att de får gå till förskolan imorgon om de är så pigga. Tillslut somnade Oliwer i vagnen och han sover fortfarande, väldigt skönt. Då kunde jag passa på att gunga med barnen och leka i sandlådan en stund. William ville sparka fotboll, så det gjorde vi också. Han är riktigt duktig och det är Minnah med! De båda vill börja spela sen i Onsala BK, det ser vi fram emot 😃
 
Jag gick med i Viktväktarna igen när O var 2 veckor och nu kör jag på! Som tur är älskar jag kickarna jag får av att "jaga" minus på vågen. Att känna den spänningen varje lördags morgon när jag ska väga mig, blir det minus? Hur mycket? Jag äter väldigt många points eftersom jag ammar, så jag behöver knappt tänka om jag håller mig till lagom portioner och normal kost. Jag har slutat med godis och fikabröd eftersom jag känner att jag behöver "rensa" kroppen på sockret. Än så länge är det väldigt enkelt eftersom jag inte äter mjölk och det innehåller ju det mesta av allt gott 😉 Så jag har startat resan tillbaka till kroppen jag hade innan graviditeten. Det är mååånga kilon att gå ner, men det kommer jag att klara 👊

Oliwer fick testa på babygymet idag, men det gick inte hem än 🙊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar