måndag 10 april 2017

Dags för kalas igen

Igår var det Williams tur att fylla år och den sista i vår familj. Han var så lycklig hela dagen och såg fram emot sina presenter och sitt kalas som han skulle ha med morbror Niklas. "Niklas ska ha kalas med mig" har han sagt flera gånger så stolt 💗

Vårt lilla charmtroll och busunge med så mycket vilja har nu blivit 3 år! Jag förstår inte riktigt vart tiden tar vägen. Speciellt nu sen Oliwer kom känns det som att William har blivit så stor! Vuxit på längden, fått större fötter och pratar hur mycket som helst 😄 Han är så stolt när han säger att han är både storebror och lillebror. Vår lilla prins!

Vi har hunnit påskfixa lite hemma också. Det härliga med påsken är att det är så mycket glada färger! In med vackra blommor och påskris med fjädrar, underbart! Det var kul att ha lite sånt till kalaset.

Tulpaner, påskliljor, "våreld", påskris och en ballong 😉
 Här har vi gjort lite kalasfint i fönstret!
Vi var 17 personer här igår med våra barn inräknade. Så det var fullt hus, men så roligt! Eftersom vi hade kalaset tillsammans med Niklas (han  fyller dagen innan) var vi 4 stycken som kunde fixa allting tillsammans. Vi bjöd på hemmagjorda hamburgare med massa gott tillbehör och kladdkaka till efterrätt. Det verkade som att det gick hem hos alla 😃 När alla sedan åkt hem var det dags att lägga barnen och sen titta på veckans höjdpunkt, Mästarnas mästare. Ett bra avslut på veckan!

Idag har vi tagit det lugnt på morgonen, tittade på tv en stund och åt frukost. Sen blev det en skogspromenad i blåsten, hua! Vinden var inte rolig, men det var skönt att solen var framme och det är alltid skönt med frisk luft. Sen kom min mamma hit, då åt vi lunch tillsammans och lekte med barnen. Sen tog även mamma en skogspromenad med barnen så att jag kunde vila lite med Oliwer. 

Innan mamma kom var hon på Kungsmässan och jag kom på att jag var tvungen att köpa nya skor till Minnah och William. Jag hade sett ut skor på Stadium som jag ville köpa till dem, men jag vill helst inte gå i köpcentrum än med Oliwer. Jag tycker fortfarande att det är för mycket baciller som härjar... Mamma hittade de skor jag ville ha och var snäll och fixade dem till mig. Barnen blev supernöjda och jag med!

Lille plutten 💙
Nu känns det skönt att alla kalas är över... känns som att vi inte gjort annat än att fixa med kalas sen Oliwer kom. Nu ska det bli härligt att få njuta av påsken och att Viktor kommer vara ledig i 4 dagar tillsammans med oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar