torsdag 6 april 2017

Mjölkfritt och BVC

Oliwer fick väldigt ont i magen i lördagskväll, han grät, hade magknip och pruttade en hel del. Detta höll i sig och var väldigt jobbigt. I tisdagskväll fick jag nog, usch vad hemskt det är att se att ens barn har ont. Jag kände igen det från när William var bebis och han hade också otroligt ont. Då började vi med magdroppar, som inte hjälpte någonting... I två veckor var William ledsen och hade ont och jag var fullständigt förstörd. Den här gången struntar jag i dropparna och slutar direkt med mjölkprodukter. Nu äter jag helt mjölkfritt i en månad för att sedan testa med något litet igen (typ ett glas mjölk) för att se hur han reagerar. Jag märkte skillnad på Oliwer redan efter 12 timmar! Det är så skönt att se honom må bättre, att slippa magknip. 

Den här veckan har Minnah och William varit på förskolan. De har haft så roligt! Äntligen har vi fått lite rutiner igen, men jag ska ärligt säga att det har varit lite stress på morgonen att få alla klara i tid. Jag är en person som vill passa tider och det är väldigt sällan jag inte gör det. Är det kl 9 de börjar på förskolan så ska vi vara där då. Det går inte att leka klart, att "jag ska bara leka lite till", nope. Utan det är frukost, ta på sig kläder, borsta tänderna och sedan ta på sig ytterkläderna. Sen ska jag också tajma in amning med Oliwer och fixa i ordning honom. Men även om det har varit lite stressigt (speciellt för att en viss 3-åring ska greja med ALLT när vi ska gå), så har vi kommit i tid alla 3 dagar. Woho!
Promenad till förskolan 😊
Idag var jag på BVC med Oliwer och han hade nästan gått upp 500 gram på 10 dagar! Det kändes väldigt skönt eftersom han inte hade gått upp så mycket sist. Detta trots att han har varit och fortfarande är lite förkyld och att jag haft mjölkstockning. Han har också vuxit 2 cm 👍 

3 veckor idag 💙
Eftersom jag har slutat med mjölkprodukter så har jag en hel del i kylen som jag inte kan äta. Keso tycker inte Viktor om och det känns så dumt att bara slänga det. Så idag slängde jag ihop lite frallor med keso i 😉 De blev tydligen väldigt saftiga och goda, perfekt!

Nu är det snart dags för Frölunda! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar