måndag 13 februari 2017

Renovering, födelsedag och mera bråk

Idag fyller världens bästa pappa och man år! Grattis älskling på födelsedagen 💖 Igår hade vi lite kalas och jag misslyckades totalt med min marängtårta. Jag fattar inte varför, men kakbottnen stelnade aldrig! Så himla tröttsamt... hade gjort egen lemoncurd som jag skulle lägga mellan tårtan, men tårtan gick inte ens att dela på för den blev alldeles kladdig. Gick igenom receptet igen, men hittade ingenting som jag missat eller som jag gjort fel. En skitsak kanske, men jädrar vad jag störde mig på det! Tur vi hade andra saker att bjuda på till gästerna 😉

Viktor fick träningskläder och en träningsväska av mig och barnen i present igår, han behövde en uppdatering på det. Han har precis fixat gymkort också, så detta blev en perfekt present. Idag fick han en tavla som jag hade beställt, den fick han i förlovnings/alla hjärtans dag present. En tavla som jag också ville ha 😊 Datumet då vi blev tillsammans 💘

Renoveringen går framåt i gästrummet! Det är färdigmålat och nu är det vitt och fint i hela rummet. Tyvärr har leveransen av golvet vi ska ha blivit försenat så det kunde vi inte lägga i helgen. Lite typiskt, men så blir det ibland. Nu är elektrikern hemma hos oss och ska sätta in spottarna i taket och fixa eluttagen. Något som går framåt i alla fall 😃 Det komer att bli så bra!

Idag fick barnen vara på förskolan, jag hade gärna haft dem hemma men inte efter den här helgen... De har bråkat KONSTANT! Så jag såg inte fram emot en hel dag hemma själv tillsammans med dem. Jag vill inte känna så, men det gör jag. Jag vill inte ha dem varje dag på förskolan egentligen nu när jag ändå är hemma, men håller de på såhär har jag inget val. De är på varandra hela tiden och bråkar till 90% av tiden och är sams 10%. Så det bästa för dem nu är att vara på förskolan där Minnah får leka med sina kompisar i hennes ålder själv, utan William. Och William får lära sig att leka med andra barn och inte bara med Minnah. Just nu för tillfället är det såhär, men jag hoppas att det snart ändras. Jag vill gärna ha dem hemma eller åka och hitta på lite roliga saker, men så länge de bråkar på det här sättet och inte lyssnar tycker varken jag eller Viktor att de är värda det. Jag avskyr att det är såhär och jag vill inte känna så, men för att vara ärlig orkar jag inte med dem bråkandes en hel dag 😔 I morse i vår säng ville William att Minnah skulle gosa med honom. Det var en underbar syn att se... det varade dock inte så länge. När vi gick upp började de bråka direkt, suck.

Idag när barnen var på förskolan träffade jag min mamma och min mormor. Vi hade det riktigt mysigt! Vi åkte runt i lite affärer och tog en fika tillsammans. En mysig stund att få ses tillsammans utan barn, det är lite lättare att prata om allt möjligt då 😉 Min underbara mormor, tycker om henne så mycket och jag värderar verkligen att vi kan ses lite mer nu när jag är hemma. Det är också fantastiskt att mina barn kan få träffa och lära känna sin gammelmormor, det är inte alla som får uppleva det tyvärr. 

Nej, nu blir det att fixa barnen i säng! Vi har äntligen lyckats få William att somna själv utan att vi ska ligga bredvid honom i sängen. Nu kan vi läsa en bok tillsammans, ge en kram och puss, säga godnatt och ge slängpussar. Det är faktiskt skönt att han äntligen har accepterat att det är skönt att kunna somna själv. Med Minnah funkade det ganska fort när hon var liten att göra så, men William, no no no... det har inte gått alls. Ytterligare en sak de är otroligt olika på. Sen får jag liksom inte plats i hans lilla säng snart heller, haha! 
William har målat sin första gubbe idag 💙

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar