onsdag 8 februari 2017

Dags för förskola igen och första "lediga" dagen för mig

Nu har jag precis varit och lämnat barnen på förskolan! De har bara varit lediga i sisådär 4 veckor, haha! William sprang in och började leka med en gång, såklart med bilar (vad annars liksom 😉). En av Minnahs kompisar stod och väntade på oss precis när vi kom, hon hade frågat efter henne. Så gulligt! Så idag lämnade jag glada barn som hade längtat efter sina kompisar, riktigt härligt. Sen att de inte ville klä på sig varken kläder eller ytterkläder innan är ju lite komiskt 😊

Vi var lediga i måndags, men Minnah var faktiskt på förskolan redan igår en stund. Magsjukan verkar ha lagt sig och hon skulle gå till skogen med sin grupp och jag hade en bokad tid hos ögonläkaren med William kl 9. Så jag tänkte att Minnah fick det roligare på förskolan och det blev mysigt för mig att ha lite ensamtid med William. Han skötte sig galant som vanligt hos doktorn även om han tröttnade lite på slutet. Han får titta på samma bilder fast i olika storlekar och så gör han det med varje öga. Det härliga var att se hur mycket bättre hans ögon har blivit! Båda ögonen har blivit bättre, men det extra roliga var att se hur mycket bättre det sämre ögat har blivit. William har haft lapp 3 timmar om dagen i 2 månader bara (med undantag för julafton) och det hade redan blivit så mycket bättre 😃 Vi ska fortsätta med lapp 3 timmar om dagen och så är det återbesök om 2-3 månader igen. William är otroligt duktig med lappen, det är inga problem att sätta på den och han har den på sig tills vi säger till honom att han kan ta av den. Så stolt över vår kille 💙

I väntrummet på Ögonmottagningen
Idag har jag inga planer alls. Det är första dagen jag kan vila på riktigt sedan jag slutade jobbet. Det går inte att ligga på latsidan när man har två friska barn hemma med full energi, utan det är bara att haka på. Det lär väl bli en del plockande här hemma, städa lite och bara vila framför tv:n framför någon go film eller serie. Kanske börja läsa en ny bok också 😊 Det är ganska rått ute, men vill gärna få till en promenad också med lite go musik i lurarna. Det har jag längtat efter sedan jag slutade jobba och det var också planen att jag skulle gå en runda varje dag efter att jag lämnat barnen. Men det har ju inte riktigt gått eftersom de har varit hemma. Visst har vi gått i skogen en hel del och gått till lekplatser en bit bort, men jag vill gå en egen promenad, inte prata med någon och bara lyssna på musik. Egentid helt enkelt. Efter en heldag med barnen är kroppen helt slut och då har jag absolut inte orkat ha ut denna tunga kroppen på någon promenad.

Vecka 33 💚

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar