måndag 20 februari 2017

Sjukt, fix hemma och mysig söndag!

Helgen har flugit iväg! I fredags var vi ju hemma från förskolan eftersom det troligtvis gick magsjuka igen... Vi har inte åkt på någon magsjuka, men William har åkt på en brakförkylning. Snorig som tusan och hemsk hosta. Vi har varit väldigt skonade från sjukdomar ett bra tag nu och det vore konstigt om vi skulle klara oss ett tag till nu när det är så mycket baciller överallt. Hellre en jobbig förkylning än magsjuka 👍 

I lördags satte Viktor igång med gästrummet, han la golv i en rasande fart medan jag och Minnah var och veckohandlade. Sedan satte han upp foder runt fönstret och lister. Det blev så fint! Nu är sängen också inne i rummet och det som fattas nu är lite växter i fönstret, jag ska handla en ny gardinstång (gardiner är fixade), ett litet sidobord och en matta. Sen ska det rummet vara klart 😃
Natten till söndagen hostade William något fruktansvärt och slemhostan övergick under natten till krupphosta... Då kom också den väsande andningen och tillslut blev det så jobbigt att vi fick klä på oss och gå ut en stund. Usch, jag avskyr verkligen när de får den hemska andningen 😟 Tillslut tog vi också Bricanyl och efter kanske 30 minuter så blev andningen bättre. Så den natten blev det inte mycket sömn för min och Williams del. 

Barnen ville få fixat i deras lekrum såklart på söndag morgon och det förstår jag. Även om jag var helt slut så kan vi ju inte sluta med att ha gästrummet fixat och inte deras rum. Så det var bara att äta en snabb frukost och sen köra på! I det gamla gästrummet fanns massa saker som hade legat under sängen som vi fick rensa bort (och massa annan skit). Men det var bara att ta ut och lägga någon annanstans sålänge, dammsuga rummet och sedan börja plocka in leksakerna. Tillslut började det se okej ut i all oreda! När sakerna var inplockade var det bara att ta tag i alla saker som låg i de andra rummen tillfälligt. Jisses, det är inte lite jobb när man håller på med sånt här. Lilleman i magen revolterade också en del, han undrade väl vad jag höll på med. Jag är ju i vecka 35 nu, så smidig kan man inte kalla mig precis 😉
Träningsbänken ska säljas, så den ska bort inom kort...
 Hyllor kom upp igårkväll
 Pärlor får komma upp lite högre på väggen
Efter allt fix igår förmiddag åkte jag sedan in till stan för lite lunch med mamma och syster på Pinchos. Helt underbart gott och jag var så hungrig! Efter det blev det bio på VIP:en, "Fifty shades darker" och den var också väldigt bra! Har hört blandat om den, så det var kul att den var så bra som jag ville att den skulle vara 😉 Det var skönt att komma hemifrån efter en jobbig natt med lite sömn och efter en förmiddag med fix hemma.
Första gången på VIP:en och jag älskade stolarna (perfekt för en gravid kropp)!
Idag är båda barnen hemma. William är hemma såklart för att han inte är bra, men Minnah vill jag hålla hemma ifall det fortfarande går magsjuka. Ska ringa förskolan sen för att kolla läget efter helgen. Är det lugnt på sjukfronten får nog Minnah gå imorgon, hon ska gå till skogen då med sin grupp och hon behöver komma och träffa sina jämngamla kompisar. Men går det magsjuka blir vi definitivt hemma.

Gnälligt och snorigt är det: "mamma, jag är jätte snorig", "mamma, jag vill inte hosta mer", "mamma, bär mig, jag är så hostig". Detta kan bli en lång dag 😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar