söndag 3 maj 2015

Framsteg

I onsdags åkte jag hem till min bror och hans tjej. Vi tjejer gick en härlig PW på 5 km och brorsan var nere på sjukhuset och röntgade sin rejält stukade fot. När vi kom tillbaka mötte vi honom precis utanför deras lägenhet. Då sa han att vi har ett uppdrag lite senare. Eh okej (börjar man ju tänka då ;-) Så tog han fram sin telefon och visade en bild på en liten bebis! Då har vår kusin precis fått en till liten pojke och de ligger på BB bara 200 meter bort. Så vi fick äran att komma och hälsa på dem en snabbis. När de kom ut i korridoren där vi skulle ses, så fick jag såna minnesbilder! Dels för att det var på precis samma avdelning som vi låg när vi fick Minnah och vi tog också emot besök i samma korridor. Men mest av allt kände jag igen deras uttryck. Det där härligt lyckliga och trötta leendet som man har efter att precis blivit förälder. Det är så härligt att få se och jag kommer ihåg exakt hur det kändes själv med båda barnen. Det går inte att beskriva. En helt perfekt liten pojke hade de fått 

I fredags var vi och handlade mat och vilka framsteg jag gjort med allt mitt "gott". I början när jag gick med i Viktväktarna, så hade jag fortfarande ett stort sötsug. Jag planerade och längtade efter helgen eftersom jag då skulle unna mig godis. Jag vägde upp och njöt av allt (inom mina points såklart). Jag har gått ner i vikt nästan hela min resa jag har gjort, men mina val av godis har blivit annorlunda. I början var det mycket ostbågar, lösgodis och choklad. Det är det ibland nu också, men ytterst sällan. Nu unnar jag mig jordgubbar, lättglass med Noblesse, riskakor med ost på, fruktsallad med vaniljvisp. Mmmm... Mina val har verkligen blivit annorlunda! 

Godis för mig!
I lördags tog jag mig en löprunda. Jag hade bestämt mig redan innan att jag skulle försöka förlänga från 5 till 7 km. Går det inte, så gör det inte det. Men jag ville i alla fall testa :) Det gick hur bra som helst! Efter 4 km så kändes det bättre än nånsin, en helt underbar känsla som jag aldrig känt förut. Jag som alltid avskytt att springa! Nu njöt jag av 7 km :) Hade någon sagt till förra sommaren att jag till denna sommaren kommer ha gått ner 19 kg och att jag orkar springa 7 km, ja då hade jag asgarvat rent ut sagt! Jag började med VV 20 juli 2014 och gick i mål 7 februari 2015. Jag har fortfarande svårt att fatta att jag, JAG har lyckats med detta! Nu är det bara att fortsätta lika bra med både mat och träning. Jag mår verkligen toppen! Vi ska åka till Spanien i sommar till mina föräldrars hus och jag ska första sommaren på evigheter vara stolt över mig själv och min kropp. Jag har inhandlat 2 nya bikinis också ;-) Så det är bara att "keep up the good work" och fortsätta njuta av mitt nya bättre jag :)

Idag blev det en promenad runt stora Deljön med min fina vän Jenny! Alltid lika underbart när vi ses. Så enkelt och bara så mysigt! Har alltid trivts så bra i hennes sällskap 
Efter ytterligare en tidig morgon med detta busfröet, så var det skönt att komma iväg på en promenad själv i härligt väder med en fin vän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar