onsdag 6 maj 2015

Ny pryl!

Det har varit fortsatt tidiga mornar med lille William. Allt från 4:45-5:30... När han nu börjat sova vissa nätter bra, börjar han med att vakna innan 5 nästan varje morgon :( Det är ingen hit alls kan jag säga. Han sover fortfarande inte hela nätter heller, det är inte det att han är vaken eller så, men han vaknar kanske 3-4 gg/natt och vill ha nappen. I början går det att bara lägga honom ner i hans säng igen, men tillslut gråter han bara och vill över till mig. Det härliga är i alla fall att han är glad och mysig på morgonen även om det är tidigt. Det underlättar lite i alla fall när en själv är helt slut :)
I måndags var jag med mina två på Ikea (var ju tvungen att hitta på något när dagen redan startade 4:45). Vi bara strosade runt och hade det mysigt. Båda barnen var på bra humör och snälla hela tiden. De fick leka lite på barnavdelningen efter att vi gått runt lite grann och sen blev det lunch.
Efter Ikea åkte vi över till Jula och tittade lite. Där hittade jag en cykelkärra. Jag funderar på att köpa en som jag kan ha när jag hämtar och lämnar barnen på förskolan. Det hade vart perfekt när jag kommer ha jobbet så nära. Det kommer kännas i kroppen att köra 2 barn en bit, men jag får hinna träna upp mig isf ;-) Ska fundera en vända till innan vi bestämmer oss, men det hade vart en smart och smidig lösning.
Jag har börjat komma igång med löpningen riktigt bra nu! Jag sprang 5 km några gånger och det kändes riktigt bra. Sen pratade jag med en vän här hemma och då hade hon börjat springa 7 km. Min första tanke var "Jäklar vad bra! Det tror jag aldrig att jag skulle orka". Hade tänkt testa 6 km någon dag, men eftersom vi bestämde att ta en runda ihop så testade jag själv i lördags att springa 7 km. Det otroliga var att det kändes toppen! Mina veckor startar med lördag och just nu ser min träningsvecka ut såhär:

* Lördag - Löpning 7 km
* Söndag - PW 7,5 km
* Måndag - Löpning 6 km
* Tisdag - Vila
* Onsdag - PW 7 km
* Torsdag - Löpning
* Fredag - ?

Det känns riktigt skönt i kroppen att ha kommit igång såhär bra. Det bästa är att kroppen svarar så bra och det trodde jag inte från början :) Idag belönade jag mig faktiskt med en uppdatering av mitt fitbit armband. Jag har haft fitbit flex, men idag köpte jag mig fitbit charge hr. Den mäter även pulsen och har en liten display. I morgon ska jag ta en löprunda igen med Sandra och då ska det bli spännande att ha koll på pulsen!
Nej, nu är det dags för K A F F E!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar