måndag 18 maj 2015

Ny vecka, nya tag

Då var det måndag igen och vi är friska! Så nu hoppas jag att vi kan återgå till vår vanliga vardag. Jag vill komma in i rutiner igen, det är då jag mår som bäst. De senaste 2 veckorna har vi varit hemma. Första veckan var jag hemma med Minnah för då hade hon krupp och veckan därpå fick hon och jag magsjuka. Då var det kort vecka också med Kristi Himmelsfärd. Men nu verkar vi vara på banan igen :)

Dessa två veckor har jag varit extremt dålig på att räkna mina points. Jag har börjat bra på förmiddagen, men sen har jag alltid ballat ur på eftermiddagen och kvällen. Jag har oerhört svårt att gå hemma (med sjuka barn) och blir så lätt rastlös. Och vad gör jag då? Jo, jag går i skåpen och letar efter gott... Men nu är det ajabaja på det och i lördags tog jag tag i allt igen! Jag har hållit mig inom mina points sen dess, men jag har inte lyckats få in någon motion. Det ska det bli f.o.m. idag!

Har fått köpt mig ett par kortare träningsbyxor!
I fredags var jag, barnen och syrran en sväng på Kungsmässan. Jag hittade faktiskt ett par jeans till mig, i stl 36!! Tog med mig ett par 38 in till provrummet, men blev så förvånad att de var stora. Det var bara att hämta en storlek mindre :) Vet inte när jag hade stl 36 senast?! Högstadiet?!
Det känns i alla fall bra att ha kommit in i rätt tänk igen. Jag vet ju att jag mår så mycket bättre när jag stoppar i mig rätt saker. Vill känna mig vacker när vi åker till Spanien om bara 7 veckor!!! Det ska bli så underbart och jag ska absolut inte gömma mig i vassen detta året, aldrig! 

William sover så gott i sitt nya rum. Jag gör också det, vilket känns toppen. Jag vaknar inte längre av att han vänder på sig, småhostar eller gör andra ljud. Jag vaknar enbart när han verkligen vaknar och är ledsen. 
Min lilla prins, när blev du så stor?! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar