onsdag 13 maj 2015

Fix i lillprinsens rum

Igår gick jag ner till Williams rum. Eller ja, det som ska bli Williams rum. Tittade runt på all skit som stod där tillfälligt och kände bara: Nej, nu får vi fixa i ordning rummet så att han kan få flytta in. Ena långsidan inne i rummet behövs egentligen fixas till eftersom den inte är helt jämn (det är liksom en skarv mitt i väggen som ni ser på bilden). Det behövs då också flyttas ett eluttag, men jag känner att det tar för lång tid och att det aldrig blir av. Väggen måste fixas när han får större säng, så vi väntar tills dess med det. Nu ska alla väggarna bara målas vita och så är det lite annat smått som ska fixas. Men igår var jag och handlade en hylla (som Minnah har), lampa och växt på Ikea. Sen var jag också på Rusta och köpte varsin matta till Minnah och William. Den hade äntligen kommit in igen till min stora lycka :) Stjärnor is my thing ;-)

Hemsk grön färg som de tidigare ägarna valde... Den ska bort!

Nu ska jag beställa väggdekorer till Williams rum. En dekor med hans namn och sen får det bli någon stor som han ska ha på en av väggarna. Vi kommer tapetsera sen när vi har fixat väggen istället. Jag har velat att han ska få flytta in i sitt rum sedan en lång tid tillbaka. Det har alltid kommit saker emellan som gjort att vi inte gjort i ordning det, eftersom det fanns en del att fixa i hans rum innan. Men nu när vi valde bort de stora grejerna, så blev det genast lättare :) 

Efter min shoppingrunda igår, åkte jag hem till mamma en stund. Åt lite mat och sen blev det fika framför tv:n. Bara jag och mamma. Så värdefullt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar