lördag 30 maj 2015

Vilken vecka!

Den här veckan har varit både bra och dålig. För min del med mat och träning så har den varit väldigt bra. Förra lördagen var det -0,4 kg (veckan innan var hemsk med ett +1,1 kg) och idag var det -0,2 kg. Jag håller mig precis runt min målvikt! Veckans träning är jag VÄLDIGT nöjd med :) Jag fick för mig att testa att springa milen i tisdags. Innan har jag sprungit 7 km som längst och egentligen inte så många gånger heller. Men jag ville ändå testa för att se om min kropp skulle orka och det gjorde jag! Jag blev så grymt imponerad av mig själv och vad min kropp orkar! När jag insåg att jag precis sprungit 1 mil, så kunde jag inte tro att det var sant. Det konstiga är att efter jag blev överlycklig, så blev jag negativ. Tiden kan inte stämma?! Äsch, det blev nog bara 8 km. Varför är jag så dum mot mig själv?! Efter en stund sjönk det i alla fall in och jag insåg vilken prestation jag faktiskt gjort. Att jag, Alexandra, som aldrig tyckt om att springa, precis sprungit 1 mil! 

Igår ville jag testa på att springa milen igen, jag tänkte i alla fall försöka mig på det i regn och blåst. Jag kände att jag öppnade alldeles för snabbt och kilometer 5-7 blev riktigt tunga. MEN, jag fortsatte och klarade av milen igen! Det sjuka är att jag sprang 2 minuter snabbare än tiden i tisdags :) 

Så här såg min träningsvecka ut:
Nu är det bara att fortsätta med mina PW och att springa milen, för i veckan anmälde jag mig till Midnattsloppet som är den 22 augusti! Jag gillar egentligen inte att springa lopp. På något sätt får jag en negativ inställning mot mig själv, att jag inte kommer klara det, att jag kommer misslyckas, att jag inte alls är så bra tränad (som jag ändå är). Ni hör ju, jag är världsbäst på att dra ned mig själv. Detta är något jag jobbar med varje dag. Jag måste inse hur duktig jag faktiskt är! Att höja mig själv istället för att trycka ner mig. Min bror var på mig att jag skulle hänga på loppet, men jag var otroligt tveksam just på grund av mina negativa tankar. Jag tog ändå beslutet till slut att haka på och jag frågade då också min fina vän Jenny om hon ville hänga med. Det ville hon :) Hon har också gjort en helt fantastisk resa med Viktväktarna och jag är så stolt över henne! Nu blir detta vår morot med loppet, så att vi håller formen även under sommaren och semestern. 

19 kg är borta och ska aldrig tillbaka!! 
Trots att jag har haft en bra vecka, så har Minnah blivit sjuk. Lilla skruttan blev förkyld i torsdags så hon fick vara hemma. Sen på kvällen kom krupphostan :( Hon brukar oftast ha den på natten och om hon vilar på dagen, men igår hade hon jobbigt under hela dagen. Och ärligt, vi är snart inne i juni och vi har 10 grader och regn! Den här blåsten vi alltid har är jag så redigt trött på nu. Jag vill ha värme, sol och friska barn! Igår sov Minnah mellan 15:30-17 och sen somnade hon vid 18 igen och sov till 8 imorse!! 
Våra godingar imorse ❤️ 
Nu sover William gott i sin säng och nu ska jag lägga Minnah. Sen blir det mys med "Game Of Thrones", vin och något gott att äta tillsammans med mannen i mitt liv ❤️ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar