tisdag 14 april 2015

Kalas, BVC & tandläkaren

Williams kalas i lördags blev väldigt lyckat :) Det var så kul att så många kunde komma och fira vår lille killes första födelsedag. För det är ju ändå något speciellt med den första födelsedagen, lite som namngivning eller dop tycker jag.

William och jag, William med moster Rebecca
 Tårtorna
Vågar inte lägga upp andra bilder på släkten, ifall det är någon som inte vill synas såhär på bloggen :)

I lördags var det också vägning för min del. Det var två veckor sedan (har börjat med varannan vecka nu) och precis efter påsk, så jag räknade med +1 kg. Men, vågen visade -0,4 kg! Jag lyckades alltså rädda mig från all mat och godis jag stoppade i mig i 4 dagar. Det blev en hel del dåliga val under påsken, men med mycket motion och bra val av mat direkt efter påsk så klarade jag ju det galant! Heja mig!

Igår var jag på BVC med Minnah för hennes 3-årskontroll. Det gick hur bra som helst! Hon fick titta på bilder och svara på lite olika frågor. Sen fick hon väga sig och mäta sig. Hon ligger lite under på både längd och vikt, men det viktigaste är ändå att hon följer sin kurva :) Min mamma var med och passade William under tiden i väntrummet. När han fattade att jag hade försvunnit iväg med Minnah blev han helt förstörd. Han är väldigt mammig just nu. Försvinner jag ur hans synvinkel bryter han ihop. Lilla plutten.

När vi kom hem fick William sova en stund ute i vagnen och vi andra tog en fika inne. Sen blev det faktiskt en promenad på 5 km innan lunchen. Det blåste något enormt, så halva promenaden var det inte ens skönt att gå. Fy sjutton för blåst, men motionen blev gjord! 
Jag njuter till fullo just nu av mina måndagar när vi kan umgås med mamma. Veckorna och månaderna går fort nu och snart börjar jag jobba igen. Då har vi inte våra mysiga måndagar mer :( Så nu får vi njuta tillsammans medan vi kan!

William är ute och går med mormor :)
Idag på morgonen var vi hos tandläkaren med Minnah. Jag trodde verkligen inte att hon skulle öppna munnen, för hon är skeptisk till så många saker. Men oj så duktig hon var! Stora tjejen :) Efter det lämnade vi av henne på förskolan (i ett riktigt ruggigt regnväder, brr) och sen åkte jag och W vidare på ett annat ärende innan vi tillslut landade här hemma. W somnade bums i vagnen och jag njuter av lite kaffe. Sen blir det lunch och efter det drar vi till maxi för veckohandling. Mycket flängande idag... Blir nog ingen löprunda idag för min del, jag har fått mer ont i halsen :( Kanske är min tur nu att åka på något? Jag som oftast brukar klara mig.

Kolla in busungen ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar