måndag 27 april 2015

En bra helg :)

Ja, då har det gått ytterligare en vecka sedan förra inlägget! Dagarna går så fort och hela förra veckan var William fortfarande gnällig, klängig och hostig. Jag börjar bli riktigt trött på detta nu och han med kan jag tänka mig. Nu får denna period gärna ta slut snart. Han har varit snorig och hostig i över två veckor nu :( Och eftersom han får två nya tänder så är han också gnällig och ledsen hela tiden och vill vara i famnen. Även om jag tycker att det är väldigt jobbigt (speciellt för Minnah också), så tycker jag väldigt synd om William. Vi får helt enkelt hoppas på att det vänder snart!

Såhär har jag gått runt 80% av dagarna i 2 veckor nu :(
Kaffebryggaren har fått jobba på ordentligt...
I lördags var Viktor, min bror, pappa och syrrans man på Öl- och Whiskeymässan. Då var mamma snäll och hade barnen en stund så att jag och syrran kunde åka till Frölunda Torg. Det var väldigt skönt och välbehövligt att komma ifrån en stund. Lite tjejsnack, kunna prova kläder utan att ha barn och barnvagn i provrummet...lite enklare helt enkelt ;-) Jag hittade faktiskt en del kläder och det behövde jag! Hade kvar pengar från min födelsedag- perfekt! Sen blev det grillning när grabbarna kom hem igen. En riktigt bra lördag :)

 En av topparna jag köpte :)
(Så, nu fick jag gå ut och lägga William igen. han sov bara mellan 7:50-8:45 förut och vaknade 2 gånger under den tiden och var ledsen. Han vaknade 5:40 imorse och har varit gnällig från första stund. Testade att lägga honom igen och det gick. Hoppas han får sova en stund nu).

Igår åkte jag och barnen till Kungsmässan där vi mötte upp mamma och pappa. Jag fick köpt 2 bikini och en kofta till Minnah. Sen åkte vi alla till Maxi och handlade med två trötta och gnälliga barn. Pappa var gullig och körde barnen i en sån där "bilvagn", så Minnah var helnöjd :) Jag ska inte gnälla på barnen, de orkar verkligen med mycket! In och ut i affärer med sin mamma och sen var det verkligen dags för William att sova. De somnade båda gott i bilen sen på vägen hem :)

Här kommer lite blandade bilder från veckan :)
Idag har vi inga planer alls och tur är väl det eftersom det redan nu inte är någon jätte bra dag :( Håller på och tvättar sängkläder, har dammsugit och har våra sängtäcken ute på vädring. Det får bli lite såna bestyr idag, men det behövs. Nu ska nog jag och Minnah gå ut och leka lite på tomten medan lillebror sover och innan det är dags för lunch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar