söndag 20 juli 2014

Sommar

Nu går dagarna fort! Tur att Viktor ska vara hemma 3 veckor till :) Är så mycket roligare när han är hemma med mig och barnen! Nu när taket är klart också så får vi ännu mer tid tillsammans.  

I tisdags var vi på BVC med barnen, William fick sin vaccination, mättes och vägdes. Dock hade han bara gått upp 190 gram på en månad så vi har fått en extra tid för viktkontroll nu på onsdag. Minnah hade fått en extra viktkontroll inbokad samtidigt som William och hon fick godkänt ;-)

Igår gick jag med i Viktväktarna. Dags att ta tag i mig själv, igen. Men nu är jag extra peppad när jag har två fina vänner som har lyckats enormt bra :) Det är dock lite svårt nu när jag endast äter mjölkfritt. Hade gärna testat keso, kesella, kvarg och sånt, men finns inte mjölkfritt. Får hitta andra bra mellanmål :) Hoppas att jag är stark nog att klara av detta! Vill så gärna lyckas. Men det är bara jag som kan nå dit jag vill, ingen annan. Men självklart känns det bra om jag har stöd från min omgivning.

Nu ligger båda barnen och sover. Minnah somnade som en stock kl 19. Vi har varit hos min mormor hela dagen här i Onsala i hennes sommarstuga. Det är en årlig tradition när vi alla ses på mormors sida. Väldigt roligt och uppskattat från oss alla :) Minnah sov ingen middag idag och hon har hållit igång hela dagen, så hon var helt slut. Lilla goingen. William har åter haft en bra dag, min fina kille. Pratar, skrattar och sover. Eller nja, han sover sådär på dagarna, typ 30 minuter åt gången. Helt galet. Han sov en stund i vagnen på eftermiddagen men vaknade till efter kanske en halvtimme. Då fick jag honom att sova i min famn kanske en timma till, välbehövligt! 

Viktor är på golfbanan och slår på ranchen så jag har lite egentid :) Så skönt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar