torsdag 10 juli 2014

Fattar ingenting

Har precis gått ner och lagt mig med William. Inte för att jag är trött, utan för att William är ledsen, typ hela tiden. Visst finns det bättre dagar, men oj vad det finns sämre dagar. Jag äter fortfarande ingen mjölk, testade en ostskiva i lördags och söndags men då fick vi ju reda på att W hade feber och att det var därför han var så slö och inte ville amma.

Men vår lille pojk är aldrig nöjd en hel dag, aldrig. Ibland gråter han lite missnöjt men ibland gallskriker han verkligen så att man blir helt galen :| Vi testar allt, men vi hittar inget mönster för vad som fungerar. Det är oftast olika. Nu i 3 dagar har han skrikit sjukt mycket! Jag är helt färdig. Jag blir både arg och ledsen på samma gång. Jag tycker så synd om honom :(

Jag tänker faktiskt ringa BVC imån och rådfråga lite. Han kan ju liksom inte bara vara missnöjd?!! Det måste vara så att han är känslig mot något annat än mjölk också... Och jag kan utesluta hur mycket som helst i matväg, MEN jag får det skittråkigt och kommer också vara nojjig för om jag äter något "fel" så att han får ont. Usch det gör så ont i mitt mammahjärta. Det var ju inte såhär det skulle bli :( jag tänker att jag börjar med mjölkfri ersättning istället och slutar amma successivt. Förhoppningsvis resulterar det i en mycket gladare och harmonisk bebis, en gladare mamma som har mer energi åt alla i familjen, och resten av familjen som får en gladare mamma/fru och bebis/lillebror.

Mitt lilla hjärta, mamma vill att du ska slippa ha ont! Nu hoppas vi att detta fungerar :)

3 kommentarer:

  1. Börja med ersättning, det kommer vända då. Dels så kommer han bli mättare och det kommer underlätta för dig att kunna sticka hemifrån en längre stund utan barn. Tror du behöver det. . Amningen är bra men inte allt. E blev en helt annan unge när vi började tilläggsmata och jag mindre stressad. Inte lätt att ägna sig helhjärtat åt amning när man har ett barn till som kräver sitt. Det var så mycket enklare med första fle då hade man all tid i världen.. Ta hand om dig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Tack för dina fina ord Jenny <3 Ringde BVC och de tyckte att jag skulle fortsätta med mjölkfritt och inte äta lök, kål, starka kryddor och börja med Miniform igen... Ger det 2 veckor till, är det inte bättre då så ger jag upp.

      Radera