söndag 13 juli 2014

Min fina pojke!

I fredags ringde jag BVC och pratade om Williams magproblem. Hon hörde på mig att jag var less på detta nu och ja det är jag verkligen. Vem tycker att det är kul att ha en ledsen bebis som har ont till och från hela tiden? Och jag försöker allt för att han ska må bra. Det är verkligen jobbigt!

Hon tyckte i alla fall att jag skulle fortsätta med mjölkfritt, undvika lök, kål och starka kryddor. Och så ville hon att jag skulle börja med Miniform igen. Jaja, tänkte jag. Jag ger det en chans till, 2 veckor sen orkar vi inte mer.

Det roliga är, efter det samtalet så har William varit en helt annan kille :) Han är helt plötsligt nöjd mest hela tiden, skrattar, pratar och ligger (oftast) gärna i babygymmet eller på filten en stund. Vad hände?! Han vaknade igår kväll i vagnen när vi var ute och gick och i vanliga fall hade han börjat stor gråta, MEN han är nöjd!! Jag kan inte beskriva hur glad jag är över att se min bebis glad och nöjd! Är detta vändningen? Jag hoppas innerligt på det :) Sen blev han dock väldigt ledsen sent på kvällen och jag tror faktiskt att det var pga Miniformen. Kom ju på att jag tyckte att den var kass när jag testade den när W var bara några veckor. Att han verkade ha mer ont och att han pruttade så mycket mer. Så vi slutade med den direkt!

Idag har jag dock fått i mig laktosfri glass och laktosfri sås (i maten), så vi får se hur reaktionen blir på detta. Än så länge verkar han nöjd! Han har vart glad hela dagen, så härligt! Åt iofs glass vid 15:30 och mat vid 18:30... så det kanske han inte känner av än? Just nu ligger han och sover så gott i vagnen :) Håller mina tummar att han slipper få ont och att det verkligen har vänt!

Idag har vi varit hos min bror. Viktor hjälpte till med att sätta upp en lampa, en hatthylla och en annan hylla. Brorsans tjej som har flyttat in har sett till att det blir lite nytt där hemma. Blir såå fint!! :) Riktigt kul att få se! Mycket vitt på väggarna och fina möbler :)

Nu blir det VM final i fotboll! Hoppas jag kan hålla mig vaken ;-)

Just det ja, och igår vände han sig från rygg till mage! Heja William :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar