onsdag 25 december 2013

Julafton och feber

Julafton startade super mysigt med sovmorgon. Minnah vaknade vid 8 tiden och ville ligga kvar och mysa, inte mamma och pappa emot ;-) Sen gick vi upp och gjorde i ordning lite frukost. Minnah fick välling och jag och Viktor tog lite risgrynsgröt (Minnah ville inte ha egen utan ville hellre äta upp mammas). Efter detta grejade jag och gjorde i ordning Ris à la Maltan som vi skulle ha med oss, packade också alla julklappar i en stor kasse och packade ner Minnahs saker. Skrutt fick öppna en julklapp på morgonen, det var mera duplo och plattor. Perfekt att ha lite mer så det går att bygga större saker :)

Vid 11 var vi hos min farmor och farfar och tog en fika. Det var vi, min pappa och min bror som tog en tripp dit. Farmor och farfar uppskattar verkligen att vi kommer förbi en sväng! Efter detta åkte vi hem till mina föräldrar, Minnah fick sova och vi andra degade i soffan ett tag. Sedan vid kl 15 kom Viktors mamma, pappa och bror, min morbror och hans fru, min kusin, hans tjej och deras son. Vi blev ett gäng på 13 personer, riktigt kul! Under dagen hade M varit ovanligt klängig på mig, hon är det visserligen ofta, men då var hon det lite mer. Hon åt sådär under hela dagen och sen när klockan närmade sig 17 tyckte jag att hon började kännas varm. Förstod att hon hade lite feber... men hon var nöjd med att sitta och mysa med mig i soffan.

Efter all mat var det dags för tomten att komma. Min duktiga bror agerade tomte, helt perfekt :) Minnah fick så mycket fint! En gunghäst, kläder, tavlor, flaskfärg, innebandymål, en spis med matsaker, böcker. Ja, jag kommer knappt ihåg allt :) Jag fick också böcker, 4 stycken! Kanon! Blev också en halsduk, bordsduk, ljus, pengar, stekpanna... och lite annat smått. Massa bra saker! 

Gick ner och la M vid 19:30 och då var hon stekhet. Trött som tusan, snorig, hostig och extremt mammig. Hon vaknade och grät 4 gånger på 1,5 timma. Vid 21 beslutade vi oss för att åka hem, kändes inte rätt mot henne och vi hade ändå haft en toppendag. Hon var faktiskt vaken hela vägen hem och hemma tog vi tempen. 39 grader hade hon, inte konstigt att hon inte var sig själv :( Lilla skrutt. Vi gick ner och la oss allihopa och hon somnade i min famn efter 20 minuter. Hon var såå varm, det var som att ligga bredvid en kamin! Flera gånger vaknade hon under natten och såg att jag låg med ryggen mot henne, då grät hon till och puttade på mig. Hon ville att jag skulle ligga och hålla om henne, mitt lilla hjärta.

Sov skitkasst i natt och det var riktigt skönt att vi fick sova till 9. Det härliga var att hon inte har haft någon feber alls idag. Väldigt skumt, men så skönt för henne. Så M fick följa med till min mormor idag på en fika och lämna en julklapp. Skulle kanske stannat hemma, men kände att det var bra att ta ut henne för att se om febern kom tillbaka. Vi ska ha Viktors släkt här i mån nämligen och då hade det vart bra att veta om vi skulle ställa in eller inte. Men febern har hållit sig borta! :) Hon är inte helt hundra, snorig och hostig är hon men det ställer vi inte in en julmiddag för. Skulle hon plötsligt bli sämre imån får vi kanske göra det. Men bara att hålla tummarna att hon håller sig frisk! Hon har iaf varit på bra humör idag :)

Nu står risgrynsgröten och puttrar på spisen och jag och mannen myser framför tv:n :) 
God fortsättning på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar