torsdag 8 februari 2018

Sömnbristen gör mig hemsk

Varför, varför sover han inte?! Oliwer har verkligen gjort det till en vana att vakna varje natt och vara vaken i 1-2 timmar... Inatt vaknade han redan vid 2:15 och jag ville absolut inte gå upp och fixa välling redan då, jag tyckte att det var för tidigt. Så jag låg tyst bredvid honom (som jag brukar) och försökte få honom att somna om. Men det gick inte, som vanligt. Utan han ska prata, krypa runt och pilla i mitt ansikte. Jag ska ärligt erkänna att jag blev arg i natt. Jag har inte blivit det innan och jag vet att man inte "får" det, men jag kände bara att jag fick nog. Ärligt talat så var jag typ gråtfärdig 😪 Jag orkar inte vara vaken med honom 2 timmar varje natt, jag pallar inte mer nu. Strax efter 3 gick Viktor upp och gjorde välling och efter den blev han lugn och tillslut somnade han. Men det är inte alltid han somnar med en gång när han får välling på natten... jag vill bara att han ska börja sova hela nätter. Jag orkar inte med mitt kassa morgonhumör som jag får när nätterna är såhär. Alla runt mig blir lidande för jag hugger på ALLT. Det tar lite tid också innan jag blir lugn och får ett bättre humör. Efter två koppar kaffe, lite tid i soffan och bara småblunda lite (måste ju dock ha stenkoll på Oliwer som är på och pillar på ALLT) så börjar jag komma i fas...

Jag älskar dig och du charmar mig totalt, men snälla rara Oliwer - sov hela nätter nu!
Idag har Minnah varit hemma från förskolan, hon har blivit förkyld och då är det lika bra att hon är hemma och vilar. Vi ska på genrepet på Melodifestivalen imorgon och då är det bra om hon inte är för dålig. Jag hoppas att det bara stannar vid snuva och att hon slipper hostan. Det hade vart skönt med en helt vanlig förkylning 😆 Först ska vi ut och äta; Minnah, mamma, syster och jag, en riktig tjejkväll. Minnah har längtat efter denna kvällen ända sedan hon fick detta i julklapp. Det ska verkligen bli jätte roligt, speciellt nu när hon är stor nog att ta med på såna här evenemang.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar