fredag 23 februari 2018

Sjukstugan och vabruari fortsätter

Efter mitt inlägg sist så blev även Oliwer dålig. I måndagskväll kräktes också han och han blev totalt utmattad min lille prins. Fy vad hemskt det är när en sån liten kropp blir så dålig. Hans ögon var helt dimmiga och han var liksom någon annanstans. Febern kom direkt efteråt också, precis som på William. Nu började jag faktiskt tveka på om detta var magsjuka. Influensan går ju överallt nu och eftersom William fortfarande var så trött och orkeslös och hade noll aptit så kändes det inte längre som magsjuka. Oliwer var dålig på natten också och hela tisdagen hade han feber och sov hela tiden. Han var vaken korta stunder, men var då inte "vaken" ändå...usch det var hemskt att se. Hela dagen och kvällen gick och han var precis likadan, frånvarande och utmattad. På natten var han ledsen och grät. Hans mage körde runt och han verkade ha ont i kroppen också. Han sov i 1 timma, vaknade och var ledsen, sov i 1 timma, vaknade sen och var ledsen. Så höll det på hela natten 😪 På morgonen var han också ledsen, usch, jag kände mig så maktlös!! Vad är det för fel? Vad ska mamma göra? Vad vill du? 

Under onsdagen blev det bättre och bättre. Han pratade, kröp runt och skrattade. Vår kille började komma tillbaka 💙 Dock blev han dålig i magen, men han blev ändå piggare och piggare. Viktor undrade hur han skulle göra på torsdag, om han skulle till jobbet eller inte. Han var hemma med mig för jag kände att jag inte kunde ta hand om alla 3 när Oliwer blivit dålig och när William fortfarande inte mådde bra. Det är så skönt att kunna göra så, att vara hemma tillsammans och hjälpas åt. Vi är ju ett team liksom 💓 Jag ville att Viktor skulle vara hemma på torsdagen också, för om det skulle bli  en likadan natt där Oliwer bara är ledsen, så skulle jag inte orka ta hand om barnen själv. Visst skulle jag klara av det i värsta fall, men om det går att lösa så är det bäst tycker jag. Man behöver inte alltid vara stark...faktiskt. 

Natten till torsdag sov Oliwer hela natten. Helt underbart!! Så vi tog tag i städningen på förmiddagen, dammsög, tvättade, skurade golven med klorin så det luktade simhall i hela huset. Efter lunchen gick Viktor ut och åkte i backen med Minnah och William och jag tog en promenad med Oliwer. Det går inte att vara inne hela tiden, så länge de inte är sängliggande är det bara bra med frisk luft i små doser. 

På eftermiddagen fick Oliwer lite majsvälling till mellis. Efter han druckit en halv flaska, kräktes han upp allting igen. Men vad händer?! Och pang så var febern tillbaka på 39 grader och Oliwer blev totalt utslagen 😭 Han gick från pigg till helt slut på bara några sekunder... han som aldrig somnar i famnen längre gjorde det igår. Snabb andning och hjärtat bankade på....

Natten var bra, han vaknade 1 gång och var ledsen. När det inte gick att få honom att komma till ro, värmde jag lite välling. Efter det somnade han och sov tills Minnah och William vaknade 6:30. Han fick mer välling vid 7 och en liten frukt klämmis vid 10 innan vi gick ut till backen en stund. 

Ute var han pigg och skrattade i vagnen 💙 Jag och skruttis 💕
Jag gjorde lite kokt torsk och potatis till lunch som vi skulle äta, det är bra mat för magen. Precis när vi skulle äta (inte Oliwer) så kräks Oliwer. Klämmisen och massa vatten kom upp. Vad händer?! Minnah sa att han hade druckit mycket vatten ur flaskan, var det vattnet som gjorde det? Det blev kanske för mycket på en gång? Han har nog en stark kräkreflex nu när han har varit dålig. Men vad sjutton liksom, nu blev han ju helt slut igen... och jag fick starta en ny maskin I G E N. Efter all tvätt denna veckan så lär nog våra maskiner gå sönder snart 🙈 (Men det hoppas jag verkligen inte). Då är det bara att backa några steg tillbaka och börja om 😔

En helt slut kille 💙
Minnah och Viktor är förkylda och än så länge är det bara jag som är frisk. Måtte jag inte åka på något nu, SNÄLLA! Jag som hade sett fram emot en frisk helg nu där vi bara skulle göra roligare saker efter en vecka med sjukdomar, men det verkar som att få får hålla oss hemma några dagar till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar