måndag 19 februari 2018

I år har vi fått känna på Vabruari...

Oliwer sover, William sover. Jag och Minnah passar på att mysa i köket med en kopp te. Hon målar prinsessor och jag passar på att skriva ett inlägg.

I fredags klagade William på lite magont under dagen, men inget mer. Han vaknade snorig på morgonen och var trött under dagen. Han somnade i soffan efter mellis och så väckte vi honom när Viktor kom hem från jobbet. 10 minuter senare kräktes han. Han har ALDRIG kräkts innan (om man inte pratar om mjölkspyor som bebis då 🙈). Välkommen hem till fredagsmyset Viktor! Jaha, magsjuka? Han fick också hög feber och hade noll matlust. Influensa? Men han har inte haft ont i kroppen alls... Det luktade inte magsjuka heller, ingen frän doft liksom. Som tur är har ingen annan här hemma blivit dålig. Igår blev han också dålig i magen andra hållet och hade ingen matlust då heller. Han har bara druckit och efter en dusch igår somnade han i soffan 17:30 och sov hela natten. William har aldrig varit sjuk såhär förut och han fyller snart 4 år. Väldigt skönt faktiskt att ha kunnat undvika magsjuka i 4 år. Vi tror nog ändå att det måste vara magsjuka... ringde förskolan förut och de sa att några andra också hade varit dåliga i helgen. Blä.

Nu sover min prins i soffan så gott 💙
Oliwer är förkyld, snoret rinner konstant och han är grymt gnällig. Vill bara bli buren och är fortfarande vaken på nätterna. GE MIG STYRKA! Snälla, låt vår och sommar komma nu!! ASAP! Jag vill ha friska, glada och pigga barn. Jag vill ha klänning, kjol, shorts, fika ute och få känna sol och värme! 

I lördags skulle jag bjudit Viktor på en brunch-dejt på Restaurang Bellora. Vi gör väldigt sällan någonting bara vi två och nu kände jag att det var dags. Han fick det i födelsedagspresent, en dejt med mig (fint att få en dejt med sin fru i present, märks att vi aldrig är ute bara vi två 😂). Men den fick ställas in eftersom William blev sjuk. Komiskt nog blir alltid något av våra barn sjuka när vi ska göra något. Men, en grå promenad hela familjen är väl lika romantisk?! Nej, vi behöver verkligen komma iväg. Vi får boka en ny dag snart och då ska alla vara friska. För 2 veckor sedan när Minnah var magsjuk missade jag och Viktor också ett restaurangbesök och jag skulle också gått på Fantomen på Operan... Kanske lika bra att inte boka in något i februari månad  nästa år 🙊😷 

Måste nog avsluta detta gnälliga inlägg med något positivt: Jag är väldigt lycklig över att ingen annan har blivit magsjuk. Min värsta mardröm är att vi alla är dåliga och ingen orkar ta hand om någon 🙈 Som tur är har de blivit dåliga en och en...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar