torsdag 29 juni 2017

En salig blandning

Förra helgen var det ju bröllop! Vilken helt underbar dag det blev! Solen sken, det var varmt och härligt - en perfekt dag för bröllop! Oliwer skötte sig galant hela dagen och kvällen, så lugn och harmonisk 💙 Det är lite svårt att veta innan hur en bebis kommer att vara, det beror ju en hel del på dagsformen. Men det gick så bra och vi alla hade det verkligen jätte kul!

Fixade håret tidigt och sen blev det en sminkning på Kicks ✌
Dagen efter vaknade vi (och de flesta bröllopsgästerna) upp till en helt fantastisk dag på Nääs fabriker där vi bodde. En helt grym frukostbuffé startade vi med och sen följde vi med och städade lokalen. 

När vi kom hem tog vi en promenad med barnen ner till Gottskär och köpte glass. Det var så härligt väder så en glass vid havet lockade 😛 När vi sen kom hem klippte vi gräsmattan och fixade lite... tiden rann iväg och vi alla var super hungriga och kyl och frys ekade tomt. Det fick bli en pizza till middag ute i solen på altanen. Man vill liksom inte gå in när det är så härligt väder, så vi var ute länge och barnen fick lägga sig lite senare 😊
Förra veckan var maten och sötsaker sådär, inte så att jag överdrev något extremt, men det blev mer än vanligt. Det tråkiga är att det svider riktigt mycket på vågen... +1,6 kg var det förra veckan. Det tråkiga är att när jag "ballar ur" (om man nu kan kalla pizza och lite glass för det), så går jag upp så mycket vilket är otroligt trist! Men den här veckan har jag kört på med träningen som vanligt. Det blev ett pass i söndags, tisdags och idag på gymmet. Igår gick jag en kvällspw med Oliwer sovandes i vagnen och jag tror att det blir en pw imorgon också. Jag tror inte jag vågar ta med alla barnen till gymmet imorgon, jag känner att William inte klarar av det just nu och då utmanar jag inte ödet.
Idag var jag inte taggad för gymmet, men jag drog av ett pass ändå 👊
Efter gymmet idag gick jag in på maxi och handlade massa god frukt. Vi ska ha fruktsallad efter maten idag för att fira att jag och barnen nu har sommarlov. Härligt att de också älskar fruktsallad 😍 Just nu har jag kyckling inne i ugnen som doftar fantastiskt! Det ska bli pulled chicken till middag, jag har längtat så länge efter det 😋

Här är lite kort från midsommar 💛
 Mamma, pappa, syster och hennes sambo var hos oss och firade!
 Vi åt i uterummet och det var passande eftersom det regnade om vartannat
Det blev ett inlägg med en salig blandning. Så blir det när jag försöker skriva klart inlägget i typ 1 vecka 😎

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar