måndag 12 juni 2017

Mer trots, men jag hade en grym lördag!

Började skriva på detta inlägget i fredags, men jag kom typ halvvägs 🙈 Nu tänkte jag avsluta det!

Gah! Det senaste har William verkligen gjort mig tokig! Jisses, han har verkligen en trotsperiod från helvetet! Han är så hårdhänt, både i lekar med sina leksaker och "allmänt" liksom. Jag får säga till honom hela tiden att lugna ner sig och att han ska vara rädd om sakerna... och blickarna, jisses. Såna riktiga tonårsblickar som säger "mamma, du bestämmer inte". Han ska alltid hålla miljoner saker i händerna som han går runt med, han slarvar vid matbordet vilket gör att han ofta nästan ramlar ner från stolen. Han gör bus HELA tiden! Lägger saker i toaletten, kladdar ner spegeln med tvål, gömmer saker och säger att han inte vet var de är, retas och slår Minnah... listan kan göras lång.

Det jobbiga är att han samtidigt också är superkänslig 😪 När jag lämnar honom på förskolan blir han känslig, lite ledsen och vill med mig hem. Han drömmer på nätterna och gråter, vill vara nära och kramas. Det är riktigt svårt att veta hur jag ska agera när han ena stunden är arg på allt, gör dumma saker och sen i nästa minut är han världens känsligaste kille... jag är helt slut! Så mycket olika känslor hela tiden och det är svårt att veta hur jag ska bemöta honom 😔 Självklart är det minst lika jobbigt för honom med en massa känslor i kroppen som sparkar bakut. Minnah var inte ens i närheten på att vara sån här i sin 3-års trots, nu har jag allt fått smaka på hårdare tag... Jag tror i och för sig att detta också har att göra med att Oliwer har kommit. Jag måste ge honom mycket tid och då blir det reaktioner från William. Just nu är det inte jättekul att vara mamma till tre barn när det känns som att jag behöver lägga all min energi på William, men jag gör det bästa jag kan för att vara en så bra mamma som möjligt för alla tre.

Busig kille i bilen hem från mormor och morfar.... några minuter senare slocknade han :)
Jag har kommit igång riktigt bra på gymmet, det känns riktigt skönt! I två veckor har jag lyckats ta mig iväg 3 gånger/vecka, vilket helst är mitt minimum. Vilken känsla det är att få komma iväg och träna bland andra människor! Jag känner mig riktigt motiverad och det är skönt att träna något annat än bara pw med barnvagnen. Det är lite för tidigt att börja springa längre rundor än, men jag har kört lite intervaller 2 gånger på löpbandet. Sen har det blivit en hel del på crosstrainern för att bränna kalorier! Den är riktigt jobbig, men jag har allt kört mellan 30-40 minuter varje gång. Sen har jag också varvat med styrka de gånger jag inte har med mig Minnah och William. Då håller jag mig nära så att de ser mig och då blir det alltid cardio. Jag har haft med mig dem två fredagar i rad och det har fungerat över förväntan! Även om det nu i fredags blev lite mer bus, att William sprang in till mig och så. Men samtidigt, han är 3 år, jag kan inte ha för höga krav att han ska orka stanna i lekrummet en längre stund. Så jag är mer än nöjd!

Nu fortsätter jag skriva... 🙊I fredags fick de lunch på McDonalds som tack för att de lät mamma först träna på gymmet och sedan prova klänningar inför bröllopet i helgen 💖 Jag tog en cola zero och sniffade på Oliwer. Jag var såå hungrig, men jag har mitt mål och jag ville verkligen inte ha den maten. Gäller att hålla fokus! Vägningen i lördags gick super! Ytterligare 1,1 kg ner 👊 Så nu är det 10 kg ner till som gäller och jag är motiverad och fokuserad så det här ska jag klara!

I lördags var det fruhippa för världens finaste vän 💓 Hon blev så glad och överraskad och hela dagen blev verkligen perfekt! Jag hade förberett genom att hyra en bröstpump från bvc och ägnade hela förra veckan åt att pumpa (kändes det som 🙊). Jag ville verkligen vara med hela dagen och vi skulle göra vissa saker, eller nja typ allt, som det inte var lämpligt att ha med Oliwer på. Det bästa är att det fungerade så himla bra! Oliwer tog flaskan alla mål och var mer än nöjd med Viktor och sina syskon. Och jag kunde njuta av hela dagen med min fina vän och de andra tjejerna, så underbart och det gav mig otroligt mycket energi!
Suprise för pinglan 💗
Brunch på Bellora, underbart gott!
 Escape game som vi klarade riktigt snyggt!
 Drink på Ritz innan middag på Pinchos
Idag kommer mamma/mormor hit och myser med oss. Jag ska tvätta fönster också (väldigt behövligt) och tvättmaskinen är redan igång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar