fredag 16 juni 2017

Vilken konstig vecka

Idag är Oliwer 3 månader, vad händer?! Det har gått så himla fort det sista nu tycker jag. Han ler för fullt, pratar på sitt söta bebisspråk, vill sitta hela tiden och blir arg så fort vi lägger honom ner 💙 Hans personlighet kommer fram mer och mer och han börjar bli en liten kille liksom. Han charmar oss totalt! Och jag är helt tokkär i honom 😍 Idag åt vi lunch på maxi jag och barnen och då blev det att vi satte oss på samma bord som vi satt och åt lunch den dagen värkarna satte igång, 16 dagar innan BF. Jag satt där och blev alldeles rörd, tänk att det är 3 månader vi satt där, helt ovetandes om att vår kille ville komma så mycket tidigare. Du var mer än välkommen till världen 💗
Den här veckan har varit väldigt upp och ner. I måndags var mamma här och umgicks med oss, så mysigt! I tisdags var barnen på förskolan och jag var på gymmet och tränade, sen när jag kom hem klippte jag hela gräsmattan (jag fick mig ett ryck bara...). 
I onsdags vaknar Minnah och säger att det kliar i hela håret, åååååh! Dagen innan stod det på tavlan att det gick löss och Minnah hade flätor den dagen (det är bra att ha när det går löss) och sen var de i skogen på förmiddagen. Jag tänker alltså att det var minimum chans att hon skulle åkt på det. Men jag kammade henne, dock blev hon arg och ledsen för att det gjorde ont (hon tål inte mycket vår lilla tjej). Men jag hittade ingenting det lilla jag kollade. Satte upp en inbakad fläta och tänkte att de skulle få gå ändå... MEN, sen kliade hon och kliade och kliade. Näe, så det blev att vi fick åka till apoteket och köpa speciellt schampo och efter den duschen har hon inte kliat sig. TUR! 

I går gick de till förskolan igen och jag stack till gymmet och sen prioriterade jag att sova efter lunchen innan barnen skulle hämtas. När jag hämtade dem var de på jättebra humör, vi promenerade hem och myste på tomten. Men, när jags kulle in och fixa mellis var det som att allt vett i deras huvuden bara försvann. Ja, ni får ursäkta, men så var det. De bråkade konstant! Från ingenstans skrek de på varandra, slogs, drog ner varandra i gräset, puttades... Alltså, så arg jag var igår har jag aldrig varit, aldrig!! Jag särade på dem, pusslade med den ena och den andra fick pyssla. Paddorna rök, nu är det paddförbud veckan ut. När Viktor kom hem och de sen fortsatte att bråka i lekrummet fick jag nog. Jag var tvungen att gå ut och andas och lugna ner mig för jag fullständigt kokade.

När jag sen kom in hade Minnah betett sig illa och slagit Viktor, så hon åkte ner på sitt rum. Men sen fortsatte de att prata dumt till oss, så kl 18:15 låg de i sängen. FY FAN för igår, den var hemsk...

Idag har det varit bättre, halleluja! Även om en dag har varit jobbig så startar jag alltid en ny dag med ny energi. Det gör barn också, de lever i nuet. Jag tog med dem till gymmet idag ändå, jag hade egentligen tänkt strunta i det eftersom gårdagen var som den var. Men, jag ville verkligen träna och det som hände igår, ja det hände ju igår. Efter 10 minuter på crosstrainern så hade William kommit in till mig 3 gånger och sen såg jag dem bråka inne i lekrummet. Jag fick stoppa maskinen och gick med raska arga steg in till dem och de fick sig en redig utskällning (inte så snällt kanske vissa tycker, men när W sparkar på M då är det INTE okej och M är ganska bestämmande i leken). Efter utskällningen och hot (yes) om att inte få lördagsgodis så satt de fint och tittade på tv:n i 15 minuter. Sen valde jag att kliva av och inte utmana ödet mer... så 25 minuter sammanlagt blev det idag. Det är ändå okej, jag hade ju inte tänkt träna egentligen 😏

Så detta är min vecka, riktigt upp och ner, en bergochdalbana. 

Imorgon, å vad jag längtar!! Imorgon ska min fina bror och hans tjej gifta sig 💘 Det kommer bli en helt underbar dag, det är jag säker på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar