onsdag 5 juli 2017

Sommarlov

Då var vi lediga och vilket väder vi har fått! Ja, förutom stormen då som vi hade i söndags och måndags, hua! Men i lördags, igår och idag- helt underbart! Jag älskar detta; sol, värme, att vara ute så mycket som man vill, hänga med vänner, äta ute på altanen, barnen leker ute, det är så enkelt allting!
Oliwer vill sällan ligga ner, så nu är det dags att palla upp honom 😍
I lördags var jag, mamma och syrran i Ullared. Det var en hel del folk, men det gick ändå okej att gå runt där. Det var lite osmidigt med barnvagn och kundvagn bland allt folk, men behåller man lugnet funkar allting 💪 Hittade en hel del bra saker (som vanligt, haha), men mest var det mysigt att vara iväg med mamma och syrran, att få en heldag tillsammans. Det blev ju bättre väder än vad de hade sagt under hela veckan. Det skulle bli regn hela dagen, men istället blev det underbart sommarväder. Dock var det kanske bra ändå att åka dit, hade det vart regn hade det säkert vart betydligt mer folk.

I söndags tog min syster och hennes sambo Minnah och William på barnteatern i Gunnebo, super mysigt! Under tiden tog jag, Viktor och mina föräldrar en härlig promenad tillsammans och sen fixade vi god middag 💜
Älskar våra middagar tillsammans
I måndags gick jag, mamma och barnen bort till min mormors sommarstuga som ligger 2,5 km härifrån. Där tog vi en fika och bara myste tillsammans, super härligt! Barnen lekte och plockade smultron - härliga sommar!
Igår åkte jag och barnen till Lödöse och träffade våra fina vänner. Vi hade en supermysig dag tillsammans. Oliwer sov för det mesta, det kanske berodde på värmen, men han var iaf nöjd 😊 Minnah och William bråkade lite grann (självklart)... När det finns ett annat barn att leka med, så blir det att Minnah försöker utesluta William ur leken. På ett sätt förstår jag att hon vill leka med andra barn själv eftersom hon ofta leker med William och han har svårt att leka de lekar som hon vill. Sen är det oftast han som startar bråken och retas och hon blir ledsen och arg. Men är det tre barn som leker, så ska alla få vara med, punkt slut. Dessutom är William och M mer jämngamla än vad Minnah och M är. Jaja, dessa bråken, de fortsätter... det kanske lugnar ner sig snart, förhoppningsvis.

Idag ska vi bara vara hemma, vi har inga planer. Vi lär vara ute större delen av dagen eftersom det ska vara fantastiskt väder idag också. Minnah och William sitter just nu och pysslar. Hon är så påhittig min tjej. Hon såg en pappersgrej jag plockade ut från två par byxor jag köpte till Oliwer i Ullared och ville göra en krona, så det var bara att plocka fram pyssel kl 7:30 🙊 Under tiden sover lilleman 💙
'
Just det, gick ju upp 1,6 kg för 1,5 vecka sedan och kände mig riktigt grinig över det. Körde på veckan som kom som vanligt med träning och mat och BOOM, i helgen stod vågen på -2,8 kg 💪 Så himla glad att det var en sån stor siffra och att kroppen svarar på det jobbet jag lägger ner. Det ger mig ny kraft och energi att jag faktiskt tror på att jag kommer klara att gå ner så mycket i vikt den här gången också. Jag känner dock att kroppen inte svarar på samma sätt den här gången som efter jag fick William. Kilona sitter lite hårdare... Men det är bara att köra på och se mitt mål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar