fredag 6 januari 2017

Restaurangbesök

Startar åter en ledig dag på ett lugnt sätt, så skönt att fortfarande vara helt ur alla rutiner. Jag brukar till 90% ha alla lämningar på morgonen med barnen och det är ju lite planering med det. Visst är det enklare att hämta än att lämna? Det tycker i alla fall jag 😊 Då har man släppt jobbet och då är (oftast) barnen glada för att man kommer och så är det bara att åka hem. Men vid lämning är det trötta barn som ska väckas, man ska hinna fixa i ordning sig själv, klä på barnen kläder, borsta tänder och få med allting som ska med till förskolan och sen komma iväg. Detta fungerar oftast väldigt bra, men det blir ärligt mer stressigt på morgonen än på eftermiddagen. Men nu är det bara snart 3 veckor kvar för mig att jobba innan jag går hem på graviditetspenning och då blir det skönare tider för barnen. 

Vi har varit ute lite varje dag nu under ledigheten, men min förhoppning var ju såklart att vi skulle ha snö vid det här laget. Det hade varit mycket roligare att vara ute då... nu har det varit rått och riktigt trist att vara ute. Det har t.o.m Minnah och William tyckt, så det har blivit lite lek på lekplatsen och så tog vi fram gungorna hemma igen 🙈

Det har också blivit en sväng in till Kungsmässan för att handla pyjamasar till barnen. De har vuxit ur sina och de hade bara en var i bra storlek. Hittade flera fina och de fick två var, perfekt. På Kappahl fanns också härliga nya vår och sommarkläder från Newbie. Det var bland det finaste jag sett! Har redan sett ut flera plagg som jag vill handla till Minnah som hon ska få i 5-årspresent.

Titta, visst är de underbara?! 
De är av en härlig ljusgrön färg, ska inhandla de snart så att jag är säker på att Minnah får dem 💜

Elektrikern har varit hemma hos oss och fixat elen i lekrummet så att Viktor kan arbeta vidare. Vi höjde uttagen i rummet, de satt alldeles för långt ner så de tidigare ägarna hade jackat ur i listerna för att de skulle passa. Så detta fixades och så ville vi ha ett till uttag i rummet, det kommer också att förberedas för spottar i taket. Det kommer bli riktigt bra, även om det känns helt galet nu i rummet! Men att göra om rummet helt och göra det så bra som det bara går känns helt rätt. Det kommer bli kanonbra!
Mys i vårt sovrum framför film när elektrikern och pappa väsnades :)
Igår åkte jag och barnen hem till mamma och åt lunch med henne och hennes två dagbarn. Pappa var också hemma, så det var mysigt att komma hemifrån och umgås. Minnah och William följde med mamma ut efter lunchen och åkte stjärtlapp på den snön som fanns. Snacka om att de var glada! Kallt var det dock, svinkallt! Jag passade på att vila och läsa en bok (natten med William var inte rolig), skönt att få lite tid själv. Viktor kom dit sedan efter jobbet och så åkte vi in till stan för att äta middag med mina syskon och våra respektive. Vi bestämde att vi syskon inte skulle ge varandra någon julklapp i år utan vi sa att vi skulle gå ut och äta istället. Väldigt mysigt 💕 Vi gick till In Flames restaurang 2112 och de hade riktigt goa burgare. Efter det gick vi till biljardpalatset och spelade gshuffleboard. Det var första gången jag testade det och det var faktiskt roligare än jag trodde 😃  Just nu pratar de om syskonrelationer på Nyhetsmorgon och jag är så glad och lycklig över att jag och mina syskon har en sån bra och tajt relation 💖

Idag blir det en lugn dag, Viktor och William är väldigt förkylda och har en jobbig hosta. Det blir nog lite skidor på tv, spela spel, titta på film och bara mysa! Viktor får se om han orkar köra på en stund idag med lekrummet, han har burit in 24 (!) gipsskivor som ska upp på väggar och tak, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar