söndag 1 januari 2017

Nyår och mer renovering

Nytt år. 1 januari 2017. Detta året kommer bli så speciellt, året då vår familj blir komplett. Tänk, jag har varit gravid 3 jular och 3 nyår, inte på raken såklart men ändå med jämna mellanrum. Det är väldigt komiskt när jag tänker efter, speciellt också eftersom jag varit gravid samma period med alla 3 :) BF 4 april med Minnah och 31 mars med William och med Lillebror. Det ska bli helt underbart att få bli mamma till ett nytt litet liv igen! Trodde och ville ju dock hinna få nr 3 innan jag fyller 30 (en konstig dröm, jag vet), men jag klarar det nästan. Hoppas egentligen bara nu på att prinsen kommer ut och är frisk såklart, men också att han väljer att komma på en egen dag. Helst vill vi att han inte kommer på Minnahs och Williams födelsedag, vi vill gärna att barnen ska ha varsin dag. Men ja, jag vet ju att det där inte direkt går att styra över. Vi är ju dessutom fler som fyller år runt de datumen ;-)
Viktor kämpar på med lekrummet, idag ryker tak och väggar. Det blev en hel del jobb med golvet, det sviktade en del på flera ställen i rummet och vi väljer att göra rummet ordentligt. Lika bra när vi ändå är igång! Men ja, Viktor har att göra ;-)
Spånet på golvet är också borttaget nu...
Igår var i bara hemma hela familjen och tog det lugnt. Viktor kämpade på med renoveringen, jag och barnen spelade mycket spel och byggde med Playmobil. Blev snack med grannen också som är elektriker som ska fixa elen i lekrummet. Sen blev det bara mys, vi fixade middag och god efterrätt. En lugn och mysig nyår, vi kände för det i år. Jag hade faktiskt inte lust med annat, mer bara att vara :)
Barnen fixar nyårsdukning
Viktor är igång för fullt med renoveringen och jag och barnen tar det lugnt i soffan. De har redan hunnit med spel och legobygge. På morgonen när William har sin lapp i 3-4 timmar, så ska han gärna sitta med padda, titta på film, spela, pussla eller något annat fokuserande. Detta för att ögat tränas som mest då. Han är verkligen helt fantastisk med sin lapp och sina glasögon. Det är mest jag som är blödig och tycker synd om honom. Men vi kämpar på och vi hoppas såklart att den här träningen har gett resultat när vi ska tillbaka i början på februari. Vi hoppas också på ett nytt recept så att vi kan få bidrag till ett par nya glasögon. De han har nu sitter inte så bra som vi vill och får vi ett nytt recept får vi också bidrag när vi köper ett par nya till honom. Håller tummarna för det också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar