lördag 14 januari 2017

Helg och jag går in i en ny vecka

Då var det lördag igen! Väldigt härligt med helg 😃 Första veckan efter julledigheten har varit bra, den har gått ganska fort. Det var kul att komma tillbaka och träffa mina kollegor igen, jag trivs verkligen bra på min avdelning. Men nu börjar jag känna mig både stressad och lugn på samma gång att jag endast har 2 veckor kvar att jobba. Det kommer att bli så skönt för kroppen att få vila och inte utsätta den för alltför mycket under dagarna. Jag känner att det börjar bli riktigt tungt på jobbet nu, speciellt med alla påklädningar och allt plockande på avdelningen. Sen kan jag väl inte säga att jag har blivit särskilt smidig heller. Jag saknar verkligen min kropp! Att vara smal, stark och smidig. Det är stressande att jag snart ska lämna över till någon annan, att få allt planerat och fixat innan jag går. Jag vet att jag bara kan göra så gott som jag kan och sen får jag bara lämna det. Jag vet sen innan att det har gått bra de andra två gångerna jag gått hem på ledighet, så det borde ju göra det den här gången också. Jag går in i vecka 30 idag, så nu börjar jag faktiskt räkna ner.

💙 Vecka 30 💙
Igår hade vi tacomys och Minnah och William älskar att hjälpa till. Oftast går det bra och det är väldigt mysigt att vi alla hjälps åt med middagen, så länge det inte blir bråk vill säga 😉 Efter middagen hyrde vi "Hitta Doris" och den tittar de faktiskt på nu också. Bra att man hyr filmen i 24 timmar!
Det går framåt med renoveringen av lekrummet. Viktor har fixat väggar, förberett för spottar i taket och satt gips. Snart är det dags för rörmokaren att komma och koppla bort elementet så att vi kan fixa där bakom också, sen ska målaren komma och fixa väv och spackling/slipning på väggar och tak och elektrikern ska fixa spottar. Även fast det har gått fort framåt, med tanke på hur mycket Viktor har gjort om, så är det ändå en del kvar. Men det kommer bli så bra!

Nu blir det snart fika och titta på längdskidor. Sen får vi ta och gå ut en stund, få lite luft och piggna till 😉

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar