torsdag 26 januari 2017

Nu startar jag min sista föräldraledighet!

Då blev det ledighet lite tidigare än vad jag hade tänkt. Skulle haft min sista dag i morgon, men det fick bli min sista redan i tisdags. Magsjukan har börjat härja på jobbet, först var det bara något enstaka fall i veckan och det kände jag var helt okej att jobba med. Men efter helgen blev det ett eller två barn varje dag, så i tisdags kände jag att jag inte vågade utsätta mig för det längre. Alla barn har blivit sjuka hemma, så det är ju lite skönt, men ändå stoppar inte smittan... Minnah och William har redan varit hemma i över två veckor för att det går magsjuka på deras förskola också. Där har det också varit något barn då och då som har blivit sjukt. 

Jag blev ju dålig i vecka 32 med William och det var bland det värsta jag varit med om. Åker M och W på något så vet jag att jag garanterat inte klarar mig, men något enstaka fall på jobbet kändes ändå okej. Jag har ju haft en del som ska fixas på jobbet innan jag slutar också, så jag har känt att jag har behövt vara på jobbet 😏 Men det hade känts dumt nu om vi pusslat med att ha dem hemma så länge och så åker jag på det från jobbet ändå. Så det kändes som ett helt rätt beslut att sluta i tisdags! Fler barn har blivit dåliga efter det också...hua!

Nu startar en till lång föräldraledighet, min sista. Det känns otroligt konstigt att jag inte ska vara på jobbet på lång tid, men samtidigt känns det otroligt spännande att få se vem det är som befinner sig inne i min mage, hur kommer han att vara? Hur kommer han att se ut och hur kommer jag att vara som trebarnsmamma? 💙

I fredags fick William och Minnah följa med till MVC för att lyssna på Lillebror. Det var riktigt mysigt att få ta med dem och göra dem mer delaktiga. Minnah frågade barnmorskan var Lillebrors huvud var och då kände hon först efter och sen fick både Minnah och William känna på magen 💜

Spända och nyfikna!
De senaste två veckorna har jag fått halsbränna och extremt mycket sura uppstötningar. Lilleman börjar bli stor därinne och buffar runt på allt i magen. Detta gör att jag knappt kan ligga ner och sova och att jag mår illa stundtals på dagarna. Det är riktigt vidrigt! Måste åka till apoteket för att hitta en annan sort på tabletter som kan hjälpa mer än de tabletter jag har nu. Lillebror är fortfarande väldigt aktiv i magen, mycket mer än vad W och M var. Undra vad detta blir för en livlig en?! 😊

Idag får vi se vad vi hittar på. En kille från Electrolux var precis här och lagade vår tvättmaskin som gick sönder i tisdagskväll. Jag skulle tvätta mina kläder som jag hade haft på jobbet, ville få bort alla baciller, och så gick den sönder. Det hade vart hemskt om jag och barnen blivit magsjuka och maskinen hade var sönder... då vet jag inte vad jag hade gjort! Som tur är, är vi friska och krya och nu är maskinen lagad och vi kan smutsa ner oss igen, haha. 

Jag i vecka 31 och William som vill sitta på mamma och nära Lillebror 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar