fredag 5 februari 2016

Långhelg

Idag slutade jag tidigt på jobbet, det gör jag var tredje fredag. Och på måndag har jag min lediga dag, så nu har jag definitivt långhelg :) Det känns faktiskt välbehövligt, den här veckan har jag varit så enormt trött. William har fortsatt vara orolig på nätterna, men när han väl har sovit bra har jag sovit dåligt. Ljuva småbarnsliv :) Jag hämtade barnen och sen åkte vi direkt till Maxi för veckohandling. Inte smart, jag vet. Fy sjutton vad folk... Jag försökte behålla lugnet och barnen var förvånansvärt lugna! Öppnade faktiskt en liten bullpåse till dem som de fick småäta på i vagnen. Jo då, sånt kan jag allt också ge dem under handling, haha. Kom hem, packade upp alla varor och satte på massor av kaffe! Fick dammsugit av lite snabbt också, det var behövligt. Resten av huset ser ut som kriget, men det orkar jag inte med nu ;-) När ska jag vänja mig vid ett stökigt hem?!

 
I morgon ska vi hem till min mamma och fira henne, hon fyller år på söndag. Det blir lite Melodifestivalmys hemma hos dem med hela familjen. Hoppas att vädret är okej i morgon så att jag kan ta mig ut på en PW eller en löprunda. Var faktiskt ute och sprang i onsdags, oj vad jobbigt det var! Formen är inte på topp och just nu kan jag inte fatta att jag har orkat springa milen i höstas! Men, jag ska komma i den formen igen. Efteråt körde både jag och Viktor styrka på vår nya maskin som vi har köpt. Den är riktigt bra faktiskt, så nu är det tänkt att vi ska träna lite styrka tillsammans på kvällarna när barnen sover (istället för att sitta framför tv:n). Lördag-måndag den här veckan var inte mina bästa dagar. Jag hade ett sånt sötsug så det var inte sant! Föll för frestelsen tre kvällar i rad, men sen i tisdags är jag på banan igen! Jag föll, men jag reste mig snabbt igen. Nu gäller det bara att hålla i den här känslan :) Handlade massa frukt idag, så jag ska nog kunna hantera mitt sockersug ikväll. Vägning i morgon, så nu gäller det att hålla sig i schack! 

Ikväll blir det tacos med kycklingfärs :) Ni som inte har testat det ännu- gör det! Det är otroligt gott och saftigt! Sen när barnen har lagt sig blir det lugnt framför "På Spåret". Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar