tisdag 26 januari 2016

En lugn hemmadag

Idag är jag faktiskt hemma med barnen. Hade min lediga dag igår och jag hade fortfarande ont i magen och så vaknade jag med ont i både rygg och nacke :( Tror jag åkt på någon konstig förkylning som istället har satt sig i kroppen. Tog det lugnt hela dagen, vi var hemma hos mina föräldrar och bara myste. Fikade, åt god lunch och bara umgicks. Barnen fick också bada i deras badkar (vi har ju inget hemma hos oss) och de älskar det! Kul att passa på när vi ändå var där :)

Ringde också till deras förskola efter lunch för att kolla läget kring magsjukan. De sa att flera hade blivit dåliga i helgen, t.o.m hela familjer! Jag sa att vi haft turen att klara oss och då blev de glada! Hon sa att det var helt otroligt egentligen eftersom både Minnah och William var "mitt i allt" när en flicka blev dålig i fredags... Oj, oj, oj tänkte jag. En av pedagogerna som hade blivit dålig sa tydligen att det var en av de värsta magsjukorna hon åkt på nånsin! Näe kände jag. Vi är hemma både tisdag och onsdag till att börja med, har vi klarat oss nu så vill jag inte skicka iväg barnen och riskera att vi åker på något i alla fall. Risken är också stor att jag drar med mig baciller till mitt jobb, så att alla barn blir sjuka där också. Nej tack. Vi tar det säkra och är hemma istället :)

Nu på förmiddagen passade jag på att tvätta de allra smutsigaste fönstren och Minnah ville dammsuga. Hon vill så gärna alltid hjälpa till :) Sen bytte jag allas lakan, nytt och fräscht igen efter alla förkylningar. Lunchen blev idag goda bananvåfflor med kokoskvarg, hallon och blåbär. William ville mest äta blåbär, haha! 

Nu sover lilleman så gott i sin säng och Minnah ville måla med vattenfärg. Lugnt och härligt och nu blir det lite kaffe för min del :)

Just det, igår sa Minnah till mig: "Mamma, du är så go. Jag älskar dig" och så gav hon mig en kram. Att jag inte dog lite grann. Hon sa det på ett så kärleksfullt sätt. Min älskade tjej 

Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar