tisdag 9 februari 2016

Kämpig tisdag

Igår var jag ledig med barnen, älskar verkligen att få vara hemma med dem! Vi träffade min mamma och min mormor inne i Kungsbacka på förmiddagen, där gick vi till en affär och jag och mamma köpte varsin kofta som vi velat ha ett tag. Efter det åkte vi hem till oss och jag bjöd dem på Spenatsoppa med ägg, super gott! Barnen älskar verkligen deras mormor och gammelmormor. Tänk vad härligt för dem att få umgås även med min mormor. Minnah tittade på Lejonkungen medan jag gjorde lunchen och då la hon en filt i hennes och min mormors knä. Lilla going!

Snyggt tillsammans med mina gosiga haremsbrallor, haha.
Igår fick jag veta att min kollega var sjuk, så jag fick börja kl 6:15 idag istället för 7:45. Inga problem alls egentligen, men jobbigt nog hade William ingen bra natt i natt :( Han var orolig till och från hela tiden och sen var han vaken mellan 1:30-2:30, inte speciellt roligt. Han sparkade med benen och kom liksom inte till ro. Ungefär som att han hade växtvärk i benen. Stundtals fick jag krama honom och lugna honom, men sen ville han inte alls och bara sparkade på mig. Min lilla kille, kan du inte börja komma till ro snart på nätterna?! Snälla. Så när klockan ringde 5:20 var jag inte så frack precis. Mindre kul var det när jag kom till jobbet och skulle boka vikarie och såg att det inte fanns några vikarier alls tillgängliga idag. Hurra. Det råder stor vikariebrist just nu, riktigt jobbigt. Likaså i morgon, men även om jag börjar 6:15 i morgon också så slutar jag vid 14. Det är i alla fall skönt :)

Tänkte att jag skulle ut och springa nu när Viktor kommer hem. sprang både i lördags och söndags. Det känns underbart att ha kommit igång med löpningen igen! Jag älskar mina promenader, men löprundorna har jag saknat! Dock är jag helt slut, ögonen är blytunga och kroppen känns otroligt seg. Jag får se om det blir en löprunda eller om jag går en PW. Något får det bli så att jag kan piggna till lite (även om det tar emot). Sen är träningen gjord och då kan jag slappa hela kvällen sedan, det är så man får se det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar