torsdag 25 februari 2016

Sjukstuga deluxe

I tisdags lämnade jag Minnah på förskolan en stund, hennes grupp skulle åka in till Kungsbacka och gå på bio :) Det ville hon absolut följa med på! "Mamma, jag älskar ju att åka buss och gå på bio" :) Vi promenerade till förskolan och Minnah sprang och sjöng på vägen till förskolan. Jag och William hämtade henne igen vid 12. Jag hade förberett lunchen innan, så det var bara att äta när vi kom hem. Men Minnah klagade direkt på att hon hade ont i benen, armarna, händerna och huvudet. Hon gnällde och såg helt slut ut. Jaha, var det hennes tur att bli sjuk nu tro? Fixade undan lunchen och sen gick vi alla och la oss för en vila. Minnah somnade på två sekunder och när hon vaknade hade hon 38,5 i temp. Jahopp, då var vi tre sjuklingar här hemma.

Både Minnah och William har fått feber som sedan har övergått i snuva och krupphosta. Jag slapp i alla fall feber (väldigt skönt), men denna jädrans snuva och vi ska inte tala om hostan! Jag och William hostar snart upp våra lungor :( Ipren hjälper inte alls mot huvudvärken som är vidrig av all hosta... Egentligen hade jag tänkt jobba idag, vi har stängningsdag på jobbet. Förklarade läget för min kollega att jag inte är helt frisk än, men att jag tänker komma ner och försöka jobba, se i alla fall hur länge jag orkar. Men hon tyckte inte alls att det lät bra. Dels pga att hon inte ville bli smittad själv, men sen för att det bästa är om jag verkligen är hemma och blir riktigt frisk. Jag är aldrig sjuk annars, men den här gången slapp jag inte undan. Det är som hon sa: en missad studiedag, det kommer fler... Så sant så. Sen var tydligen de flesta barnen i gruppen sjuka också, kanske är det fler som har samma skit som vi har?
Jag tog beslutet (med hjälp av min kollega) att vara hemma idag och i morgon med mina två. Så får Viktor jobba som fortfarande är frisk. Han som alltid blir sjuk först, vad hände där?! :) Men det är ingen dans på rosor att vara hemma sjuk tillsammans med två sjuka barn. Ojojoj, de har mycket mer ork än en själv. Idag ville Minnah inte sova på dagen och jag som verkligen behöver det! Nätterna är ingen höjdare med oss tre som ligger och hostar. Syskonbråken ska vi inte ens tala om, suck. Jaja, idag är det torsdag och det är snart helg :)

Idag ska jag lyckas att hålla mig inom mina points hela dagen. Idag ska det gå! Det är inte lätt att vara hemma såhär med alla frestelser, när man är uttråkad och sugen på så mycket gott när man är krasslig. Sån blir i alla fall jag ;-) Hade önskat att jag var en av dem som inte alls vill äta en massa när man är sjuk. Startade dagen med denna goda frukost! Lindahls nya kvarg med päronsmak är underbart god, även den med smak av lemonade! Lunchen blev bananvåfflor med hallon och lite kvarg, mums! 

Hoppas ni andra är friska och krya! Ha en fin dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar