fredag 18 april 2014

William

Äntligen har vi vår fina William hos oss :) Han tyckte allt att det var mysigt inne i magen eftersom han valde att titta ut på BF+9. Allt gick verkligen över förväntan och jag är väldigt nöjd med min förlossning! Han tittade ut den 9 april kl 17:22. 52 cm lång och 3515 gram. Det var verkligen en helt annan grej att föda vaginalt, att få vara med hela vägen. Visst, jag var vaken när jag snittades med Minnah, men det var ändå inte samma sak. Helt galet att jag nu är tvåbarnsmamma :D Helt fantastiskt!

Minnah är helt strålande med sin lillebror! Hon vill gosa, krama och pussa på honom och när han gråter springer hon fort som attan (vad hon än sysslar med för stunden) och ska trösta honom. Hon är verkligen på stålande humör hela tiden och är så nöjd! Jag och Viktor kan inte vara stoltare :)

William äter väldigt mycket oftare på natten mot vad Minnah gjorde. Ibland går det inte ens 1,5 timma mellan varje amning. Så, det första jag gör när jag går upp är att sätta på KAFFE! Vilket sug jag har... Men mest behövligt för att orka med. Det är ju lite skillnad nu när man har ett barn till som vaknar runt 6:30. Viktor sover inne hos Minnah nu för tillfället, dels för att hon har börjat drömma en hel del på nätterna och är ledsen, men också för att hon ska få trygghet nu när jag är med William så mycket. Och det har faktiskt gjort susen! De senaste två nätterna har hon inte vaknat alls, hon har sovit i 11-12 timmar. Sen har hon kommit mycket närmre Viktor! Nu är det inte bara mamma, utan pappa också :) Helt underbart! Både jag och Viktor tycker att det är såå mycket roligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar