tisdag 8 april 2014

BF+8!!!

Vad är det som händer?! Verkar som att Lillebror trivs alldeles för bra där inne i magen :) Men nu får det vara nog! Bäckenet gör så sjukt ont hela tiden och ryggen ska vi inte prata om. De sista två veckorna har allt bara sagt pang! Allt gör såå mycket ondare... Har tid hos mvc idag kl 12 (hade ju såklart hoppats att slippa gå på den, men nej då). Vi kommer ringa förlossningen för att boka in en koll sa min bm senast, om jag inte skulle ha fått. Antar att man måste undersökas för att bl.a. se hur mycket fostervatten som finns kvar. Men jag hoppas innerligt att Lillebror bestämmer sig för att komma innan dess. Vill INTE bli igångsatt! Har ju ett kejsarsnitt innan och nu vill jag att det ska starta av sig själv den här gången! 

Idag skulle Minnah ha varit på förskolan, men jag ringde faktiskt för att kolla hur det var på förskolan nu med sjukdomar och så. Då säger de att det går mycket magsjuka... Men hallå! Jag har sagt till dem fyra gånger att jag vill att de ringer mig om det går magsjuka, vattenkoppor och sånt, för då vill jag hålla Minnah hemma. Vi vill ju absolut inte åka på något nu när Lillebror kommer när som helst (eller när han har kommit). Vilken tur att jag ringde och kollade upp detta! Men man blir bra trött asså...

Hade tänkt vila hela dagen i soffan och bara åka iväg på mitt mvc besök, men nu blir det ju andra planer. Det är nämligen tänkt att vi ska åka in till Göteborg och äta på Manana ikväll eftersom min bror fyller 30 år idag, men jag får se framåt eftermiddagen hur jag känner mig. Kanske är så att jag inte är i form för att orka det... Det vore ju inte så konstigt om jag inte orkade, men det hade vart kul att gå ut och äta allihopa :) Helst av allt vill jag ju bara att värkarna ska sätta igång så att vi snart får se vårt lilla underverk ;-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar