måndag 6 november 2017

Barnmottagningen

Nu var det ett tag sedan sist igen, men jag har inte haft tid eller lust att skriva det senaste. Det går lite i perioder det där 😊

Idag var jag med William på Barnmottagningen, vi hade fått en remiss dit från Vårdcentralen när jag var där med hans svettningar. Läkaren idag kunde inte säga vad det berodde på, utan han frågade en del frågor och så fick William ta lite prover för att utesluta vissa saker, som bl.a. gluten. Om testerna inte visar något ska vi höra av oss igen så fort han får tillbaka kallsvettningarna. Det kändes skönt att jag blev tagen på allvar och han sa också att vi ska göra tester för att utesluta vissa saker. Han såg min oro och förstod precis att detta inte var normalt med hans kallsvettningar. Nu har det dock slutat, men jag vill ändå gärna veta vad det beror på, speciellt om det kommer tillbaka. 

William var så duktig idag. Han blev rädd när de sa att han skulle få ta en nål i armen, han fick tårar och blev ledsen. Men han klarade det så bra! Min starka modiga kille 💙

Nu fick jag lagt Oliwer, han var trött men ändå skulle han streta emot... han är väldigt gnällig och vill helst bara vara i famnen hela tiden nu. Det är tänderna som spökar och sen tror jag att han har en liten förkylning. William är fortfarande förkyld efter en vecka och Minnah är lite småsnorig. Det känns som att bacillerna inte riktigt vill släppa taget. Dessutom sa läkaren idag att William var väldigt svullen i halsen, inte riktigt halsfluss sa han, men det kan vara på gång. IGEN?!!? Sluta nu...

William får vara hemma imorgon från förskolan och då ville Minnah också vara hemma. Det tar smått på krafterna att ha barnen hemma så mycket. En gnällig bebis som bara vill ha mamma, en 3-åring som både är stor och liten och har ett otroligt svängande humör. Sen har vi en 5-åring som är en förståndig tjej, men som nu också är inne i en känslofas där hon ena stunden blir ledsen och känner sig missförstådd och andra stunden blir såå arg. Ja, inte är det lätt inte. Skönt var det i alla fall att jag fick flera timmar för mig själv igår. Först ett riktigt bra pass på gymmet - SJÄLV- utan 1,2 eller 3 barn och sen ett besök hos frissan i 3,5 timma. Ren njutning! Det var behövligt för mig att få komma iväg själv och faktiskt vara helt själv. Skulle behöva göra det fler gånger 🙊

Lite skillnad blev det allt! Nu lite höstigt/kall i nyanserna 👌
Oliwer har äntligen lärt sig tycka om välling! Love it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar