tisdag 21 november 2017

Sjukstuga

Jag hade det på känn faktiskt. Oliwer vaknade i fredags med en jobbig hosta och William har varit halvdan i 2 veckor nu. Igår klagade Minnah på att hon hade ont i kroppen och i huvudet, senare på kvällen fick hon lite feber. Idag vaknade hon med lite krupphosta och nu har näsan börjat rinna. Härligt att alla 3 barnen är krassliga på något sätt...NOT! De vill alla ha mamma, gosa och mysa. Jag säger ingenting om det, det ville jag också när jag var liten. Det svåra är bara att få alla att förstå att de måste dela med sig. Som förut när vi tittade på film när Oliwer sov, då ville både Minnah och William mysa i knäet. Det är bara att förstå att de får mysa samtidigt med mig och efter lite gnäll så gick det bra.

Oliwer har fått två tänder nu också, så innan hans förkylning med hosta kom, har han haft ont i munnen. Nu har han ätit kasst i kanske 3 veckor och det visade sig såklart på vågen på bvc. Så jag ska dit på extravägning i december. Precis som jag gjort med de andra två...alltså, jag tänker att jag går denna gången på en sån vägning, men blir det fler gånger så nej tack. Våra barn är inte stora, varken i kroppen eller i maten. De är pigga och glada ändå och så länge jag inte är orolig över vikten är det okej. Nu när Oliwers kurva hade gått neråt på både vikt och längd, tog vi fram M och W:s kurvor och tada! De var exakt likadana! Jag är inte orolig för Oliwer. Han är så fin så!

Min träning flyter på väldigt bra! Jag varvar gymmet med löpning och promenader. Jag tröttnar inte på något och det känns skönt med variation. Två veckor gick jag upp i vikt utan att fatta något alls eftersom jag skötte både kost och träning. Men, det viktigaste av allt då var att jag fortsatte att vara bra med mat och träning, jag gav inte upp. Och nu i helgen fick jag ett stort minus på vågen! Gissa om jag var glad! Det är inte lätt att alltid ha ork att äta bra och hitta tid att röra på sig när man har tre småbarn. Men samtidigt är det också just därför det är viktigt att sköta de bitarna. Jag tror, eller jag vet att jag hade mått sämre om jag hade stuntat i vad jag stoppade i mig och om jag inte prioriterade träning. Jag har också tagit mig ut en del nu när det är mörkt på eftermiddagen och kvällen. När Minnah har sin gympa har jag det senaste passat på att ta en löprunda eller en PW under tiden. Helt perfekt! Det känns som en vinst när jag varit ute och tränat när det är mörkt, att jag trotsade det och valde att träna istället för att slänga mig på soffan. Eller ja, det har man ju iofs inte tid med när barnen är vakna, haha.

Och äntligen kom det lite snö! Det har kommit mycket mer snö runt omkring, men vi blev glada för den lilla snön vi fick! Friskt i luften och sol, helt underbart :) Vi var ute och lekte igår en stund när Oliwer sov på förmiddagen. Oliwer sov då en vila på 3,5 timma! Han lär ha behövt det :)

'

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar