söndag 15 oktober 2017

Nu hoppas jag på en bra vecka!

William fick ju feber natten till tisdag och han hade det under hela dagen. Han tog en lång härlig sovstund på 3 timmar mellan kl 15-18. Det var riktigt skönt att kunna se att han kunde sova, för han var trött tidigare på dagen men skulle absolut inte sova. När han låg i soffan och vi hade hämtat Minnah från förskolan sa han: "Mamma, mina ögon vill blunda hela tiden!" Ja, men älskling, låt ögonen få blunda lite om de är trötta. Och där slocknade han på typ 30 sekunder 💙 Febern försvann men sen lät han mer och mer tjock i halsen... så på torsdagen satte jag mig på drop-in på vårdcentralen (precis 1 vecka tidigare var vi där med Minnah) och självklart blev domen halsfluss...

Nu har jag varit hemma i 3 veckor med sjuka barn (och en man 🙈). Jag älskar att vara med mina barn och har dem mer än gärna hemma, men att vara hemma med sjuka barn och inte kunna träffa eller umgås med några andra - hjälp!! Jag har inte kunnat åka till gymmet eller umgås med mina mamma-vänner på dagarna. Visst har jag kunnat åka till gymmet på kvällen om jag hade velat, men ärligt talat så finns inte den orken hos mig än. I fredags tog jag faktiskt med alla 3 barn till gymmet, bara för att JAG VILLE träna lite. Jag visste att det inte skulle bli ett riktigt bra pass, men hoppades på 30 minuter effektivt i alla fall (och det blev det!). Det var skönt att bara få vistas i lokalerna igen, köra lite styrka och bli svettig. Efter det gick vi in till Maxi och de fick handla varsin glass, precis som jag hade lovat dem 💓

Som tur är blir de bättre direkt när de börjar med penicillin, så på tisdag ska även William få komma tillbaka till förskolan. Han ville inte gå till förskolan själv den första veckan när Minnah och Viktor var dåliga, så han har inte varit där på 3 veckor. Min plan är i alla fall att vi alla är friska och att jag ska vara på gymmet och träna helst 3 gånger nästa vecka. Men, man vet aldrig om det blir som man vill när det finns barn med i bilden 😉

Igår var jag och lämnade Minnah hos mamma, hon skulle åka med henne upp till landet och vara där tills idag. Egentid med mormor är något mina barn älskar! De skulle greja lite grann där uppe och gå i skogen och bara mysa. Självklart fick jag en bild på att de hade hittat kantareller, så kul! Tycker dock att hennes min är lite smårolig, haha.

Tog ett kort på mina 3 guldklimpar i torsdags efter att vi hämtat Minnah på förskolan. Jag får ibland nypa mig i armen för att fatta att jag har 3 helt underbara barn! De är mina och jag älskar dem något otroligt mycket, det går knappt att beskriva. Även om de ibland (eller ofta) driver mig till vansinne, så älskar jag dem helt galet mycket! Det är inte lätt att ha 3 barn som alla vill ha mammas uppmärksamhet på dagarna, är i olika utvecklingsfaser som kräver en hel del (och som testar mammas humör och tålamod till max). Jag försöker vara en bra mamma, men det är inte alltid lätt. Även om sömnen börjar bli mycket bättre för min del, så har även jag bättre och sämre dagar. Jag är inte bara mamma, jag är Alexandra, en egen person som också har en massa olika känslor i kroppen. Det är viktigt att inte glömma bort det. Men summa summarum - jag är så otroligt stolt över mina barn och jag skulle inte byta bort mitt liv mot någonting annat!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar