måndag 27 november 2017

Tandvärk, lussebak och bebiständer

Vilken helg det blev! Jag var så glad att det var fredag, Viktor skulle komma hem och sen vara ledig med mig och barnen. Efter en hel vecka själv med tre sjuka barn var jag rätt slut... men oj vad allt ändrades fort. Jag började känna av lite tandvärk fram mot kvällen, jag har en visdomstand som bråkar med mig ibland. Det blev bara värre och värre under kvällen, så jag tog en Ipren och gick och la mig hyfsat tidigt. Under natten vaknade jag av att det värkte och sen var Oliwer vaken en stund på natten också, helt underbart. Tanden gjorde så ont att jag fick ringa till tandläkaren som hade jour under helgen. Det blev en spolning under tandköttet som ligger dumt över tanden för att få bort skit som hamnat där. Allt gick bra, men skulle det inte vara bättre fram mot kvällen eller dagen därpå skulle jag höra av mig igen och i så fall få antibiotika. 

Ja, det gick inte att tugga alls på hela lördagen och smärtan och svullnaden la sig inte. Så ytterligare en natt med värk och även en natt med en vaken Oliwer 😖 Så det blev ett samtal till tandläkaren igen... Jag kom dit och han såg att jag fortfarande var rejält svullen och irriterad så det blev en kur med Kåvepenin. Vilken helg! Jag som klarat mig från barnens baciller i en hel vecka och så åker jag på det här som gör att helgen blir så trist! Jag har ätit soppa och kvarg... jaja, en bra diet i alla fall 😎 Det tar upp till två dagar innan tabletterna börjar verka, men hoppas enormt att det blir bättre redan idag!
Snyggt med svullen kind  😅
Eftersom jag varit hemma med barnen en hel vecka utan att knappt vara ute, så har vi tjuvstartat julen lite här hemma. Jag ÄLSKAR julen! Och jag var tvungen att hitta på något när vi ändå var inne hela tiden, så vi har haft mysigt och pyntat tillsammans. I fredags bakade vi även Lussekatter och vi gjorde en ny variant med pärlsocker på istället. Jag och Minnah älskar inte att ha russin i våra bullar, så vi valde annat i år 😃 Jag har inte kunnat smaka på dem än, men hoppas kunna göra det snart!

Nu mår alla barnen bättre och det känns underbart! Minnah har lite jobbig slemhosta kvar som irriterar henne mest på natten, men annars börjar saker och ting reda upp sig. Nu går vi snart in i december och jag längtar enormt till nästa helg! Då är det första advent och jag och syrran ska hänga i Malmö tillsammans lördag till söndag. Bara vi två 💜 Systerhelg med god mat och shopping. Sen ska jag ärligt säga att jag längtar efter att få tänka på mig själv, sova en hel natt, äta mat i lugn och ro och njuta av en frukostbuffé! Allt detta tillsammans med syster! Jag har inga problem att vara från Minnah och William på natten, men däremot Oliwer. Han är fortfarande så liten och jag har inte sovit borta från honom än. Sen är det ju Viktor som ska ha barnen, så självklart är jag lite lugn 😉 (kontrollbehov eller vad 🙈)
Badkillen och ser ni TÄNDERNA på andra bilden?! 👶😍
 En så söt frisyr efter en härlig vila ute i kylan 💙
Nu hoppas jag på en riktigt bra vecka! Började dock sådär med en vaken Oliwer mellan 2:10-2:50, sen vaknade han vid 5 och fick välling MEN somnade inte om 😵 Vaknade även med tandvärk... men från och med nu blir det väl bättre? Eller?! 😝

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar