tisdag 10 oktober 2017

Nu går det runt...

Jag hade tänkt lämna Minnah på förskolan idag eftersom hon är mycket bättre! Igår var första gången på över 3 veckor (!) som hon sa att hon var hungrig. Alltså, den känslan jag fick när jag hörde henne säga det, jisses vad jag blev glad! Jag hade tänkt ha William hemma eftersom han fortfarande är lite snorig och har slemhosta. Men i natt kom han in till oss och var otroligt varm! Självklart ska han få feber nu också efter att ha varit smådålig i en vecka, suck. Vad är det som händer?! Först var Viktor och Minnah dåliga, sen fick Minnah halsfluss efter en vecka och då blev William förkyld. Nu mår Minnah bra och William får feber! Det känns som att han också kommer få halsfluss nu för han låter tjock i halsen på rösten. Men jag hoppas innerligt att det bara är feber och ingenting annat. Så då inleder vi tredje veckan med att ha barnen hemma 😔 Minnah var väldigt glad att få gå idag, hon har varit hemma i två veckor och saknat sina kompisar och förskolan enormt mycket. Idag är det också gympa efter förskolan och den har hon inte heller kunnat vara med på. Det är så skönt att se henne äta och bli mer pigg och glad igen, min tjej är tillbaka 💜 Till frukost ville William ha O'boy och jag grejade med annat just då så jag sa att jag ska fixa det strax. Då säger Minnah: "Men mamma, jag gör i ordning O'boy. Jag kan ta fram allting själv, jag kan det mamma". Ja, min tjej löste allting helt själv! Fixade fram mjölken högt upp i kylen, tog fram den tunga O'boyen, tog en stol för att ta ner den muggen han ville ha och blandade ihop allt. Sicken storasyster mina killar har 💗

Efter att vi lämnat Minnah på förskolan ville William gå och titta på kossorna. Jag tror han tyckte det var skönt med frisk luft. Nu är vi hemma och myser, jag tar en kaffe (såå gott efter en natt med en feberyrande William bredvid mig), William bygger med Duplo och Oliwer grejar lite på sin filt. Så skönt att Oliwer verkar klara sig från alla virus (hoppas hoppas!). 

Får se om jag får till någon träning idag. Kanske tar en pw med syskonvagnen sen innan vi hämtar Minnah. hade egentligen tänkt ta en direkt när Viktor kommer hem, men kom på att Minnah har gympa idag 17:15. Annars får det väl bli en ikväll, måste ut på ett eller annat sätt idag iaf! Kanske en löprunda när Minnah är på gympan, det kanske skulle gå? 😎

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar