torsdag 17 november 2016

Varför ska de alltid göra så?

Jag kan inte beskriva hur skönt det är att det äntligen är fredag i morgon. Efter denna dagen är jag helt slut, dels har det varit en sån där dag på jobbet då alla barn är högt och lågt. Vi var 18 barn idag och vi skulle baka lussekatter inför måndagens julpyssel drop-in. Tja, det är inte alltid lätt att baka med sina egna barn, eller vad säger ni? Men addera några till på det som ska vara med, plus att de ska bråka om vem som ska göra vad, de pillar och grejar på allt... den första degen blev torr (!) så den fick jag rädda upp. Den andra degen blev bra, men vid sista jäsningen ser jag att ett av barnen lagt sig på plåten!! Ni kan väl tänka er hur de jästa bullarna såg ut! Alltså jag skrattade av trötthet och att jag bara hade lust att skita i allt, haha! 

Sen hände det en kollega något igår, detta har påverkat mig enormt mycket i mina känslor. Mycket för att jag själv är gravid, men också för att det gällde en som var gravid. Var. Jag är redan trött på min kropp, att jag går upp i vikt. Men jag älskar att vara gravid och att bära på ett nytt liv och känna lillebror sparka och röra sig i magen. Så alla dessa dumma tankar ska jag ta bort, för vi ska få en bebis. Det är världens finaste gåva! 

När jag hämtat Minnah och William så hade vi mysigt mellis och sedan tittade vi på Bolibompa (play) och sedan spelade vi spel. Så länge jag är med i spelet är allting bra, men sen var jag tvungen att sätta på en maskin tvätt och då lämnade jag dem en kort stund. Sedan var de igång... de har bråkat järnet här hemma. Eller ja, i vanlig ordning har de lekt en sån lek som man vet kommer spåra ut och att någon blir ledsen. Jag sa till dem flera gånger, men de fortsatte. Och vad händer flera gånger? Jo någon av dem får ont, får en spark, blir ledsen. Och så kommer de gråtandes... men jag säger liksom: vad var det jag sa? Bomull i öronen har de garanterat vissa dagar. Varför håller de på såhär jämt när man inte är med? Jag kan bli tokig på det.

Idag är Viktor borta, så jag funderar starkt på köpmat. Denna preggomorsan som är trött och på dåligt humör tänker inte stå vid spisen idag. Absolut inte. Sen ikväll tänker jag lägga barnen i tid och sen vara gosa ner mig i soffan med serier eller en film. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar