onsdag 30 november 2016

Vab

Då var det onsdag idag och vi är fortfarande hemma och vab:ar med Minnah. Hennes hosta tog ännu mera tag i helgen och den vägrar att släppa henne. Trots mycket vila, vatten, te med honung och hostmedicin vill den inte ge med sig. Det måste vara något riktigt envetet virus som hon fått. Hon hostar hela dagarna med bara några få pauser och så hostar hon nästan hela nätterna. Hon sover med Viktor uppe i gästrummet och de har fått gå upp flera gånger per natt och dricka. Tycker så synd om min älskade skrutt ❤️ Nu har vi varit hemma en hel vecka och igår var det absolut inte bättre... Jag och Viktor har delat på vab:en så gott som det går. Jag har fortfarande enormt svårt att vara hemma på grund av vikariebristen. I fredags fick de ingen vikarie för mig, så mina två kollegor fick jobba själva :( Hatar den här arbetssituationen vi är i.

William har också blivit förkyld och har fått lite hosta sedan 2 dagar tillbaka. Men han verkar ha fått det mer lindrigt, konstigt nog brukar det vara så. Nu hoppas en själv bara på att klara sig undan! Så mycket hosta och nysningar som man har fått på sig. 

Knodden växer och nu har magen allt blivit ännu större. Jag är i vecka 23 nu och han sparkar och har sig för fullt där inne i magen 😊 Så mysigt att få bekräftelsen att allt verkar vara bra. 

Minnah känner Lillebror sparka för första gången ❤️
Igår skrev jag klart "min arbetsdag" som jag ska skicka in till försäkringskassan. Jag ska såklart ansöka om full graviditetspenning den här gången också. Får jag igenom det så kommer jag att gå hem den 31 januari och det vore väldigt skönt! Mitt jobb är inte gjort för att vara höggravid precis, haha! 

Igår myste vi till det efter middagen. Jag hämtade den stora bäddmadrassen från gästsängen och la den framför soffan. Sen satte vi på en film och myste för fullt! Något knasigt måste man väl hitta på efter att ha varit hemma i en vecka. Jag ska tillbaka till jobbet imorgon och Viktor ska vara hemma om det behövs, vilket jag tror. 

Nu blir det kaffe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar