söndag 4 september 2016

Ögonläkaren

Då var det åter igen söndag, vaknade upp till sol och härlig känsla! Vi hade redan bestämt att vi skulle ha frallor till frukost idag, det var så längesedan! Jag och William åkte till Majgården här i närheten och handlade goda frallor :) Så det blev en riktigt god söndagsfrukost! Minnah vaknade när vi kom hem vid 8:15, så skönt för henne att kunna sova ut. Min bror och hans flickvän var här igår på middag, så barnen fick vara uppe lite längre och vi hade mysigt till filmen "Upp". 

Vid frukosten var jag tvungen att kolla hur många veckor vi har jobbat nu efter semestern. Det är 4 hela veckor och ingen av oss har blivit sjuka ännu! Det är väldigt ovanligt för att vara oss, oftast är det Minnah som alltid blir sjuk. Riktigt härligt att vi har fått vara friska så här länge :) Men bara för att jag säger det nu så blir det säkert vab i nästa vecka...

Idag ska vi hem till mamma och pappa på söndagsmiddag, alltid trevligt att få en inbjudan och få komma hem dit och mysa. Tror att Minnah och William ska få bada där idag, det gäller att passa på när vi inte har ett eget. De älskar ju att leka med vatten, hälla med kannor osv. 

Viktor håller på att måla det sista på panelen nu och igår satte han klart socklarna. Vilket lyft det blir! Nästa år är det framsidan som ska få sig ett lika fint lyft och då ska vi (Viktor) även fixa till en fin farstukvist. Vi håller på att fila på hur den ska se ut, men oavsett så kommer den bli väldigt mycket bättre än den vi har idag för den är totalt värdelös...

I morgon ska jag vara föräldraledig, jag ska till ögonmottagningen med William. Han började att skela lite grann (bara sådär över en natt) på sitt vänstra öga på min första semestervecka. Ringde BVC och fick en remiss, så i morgon ska vi träffa en ögonläkare. Minnah får också följa med och min mamma är snäll och hänger på. Tror vi tar en mysig lunch i Kungsbacka efteråt tillsammans. Hoppas dock att det går bra med William hos läkaren, det här med ögon kan vara svårt...

Ska försöka få till en härlig promenad i det soliga vädret idag innan vi ska iväg. Det verkar bli en toppendag detta så det gäller att njuta av den varje minut :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar