fredag 30 september 2016

Veckorna går fort nu!

Nu går veckorna fort! De bara swishar förbi, idag är det redan fredag igen och sista dagen i september!

I går blev William snorig, han nös och nös och nös. I natt sov båda barnen i våran säng tillsammans med mig och William vände och vred på sig, snorade och småhostade. Velade fram och tillbaka i 1,5 timma om jag skulle vara hemma eller inte. Egentligen är det inget svårt beslut, men eftersom vi har en sån sjuk vikariebrist vill man inte gärna vara hemma och ge sina kollegor mer slit. Jag har sent pass dessutom... Men efter massa tänkande tog jag beslutet att vara hemma, jag la in om vikarie direkt inatt så att vi förhoppningsvis skulle få någon. Om vi inte skulle få någon tänkte jag att jag och Viktor kan vab:a halva dagen var så att jag kan gå in vid 12 och stänga sen. Men som tur var fick vi vikarie idag, så jag kan andas ut. Jag sitter ju inte på ett kontor där min stol och mitt rum blir tomt när jag är borta, utan jag lämnar två kollegor med full barngrupp, de får jobba över och säkerheten blir inte alls lika bra. Två personal på 19 barn mellan 1-5 år är ingen drömsituation och den har man varit i alltför många gånger... Det är verkligen en riktigt kass situation vi har nu!

Vi var och hämtade Williams glasögon förra torsdagen och han har verkligen accepterat dem nu! Det känns så skönt, han märker verkligen att han ser bättre med dem :) Och han passar otroligt bra i dem han är så fin vår prins! Han har dem en hel del på förskolan också, han tar av dem ibland men det är ju förståeligt. Det tar tid att vänja sig vid att ha dem på sig hela tiden.

Nyduschad liten tiger & bild från när vi var och hämtade glasögonen :)

Idag är det alltså vab för min del, men i eftermiddag ska jag åka och mysa med mina två fina kollegor. Vi ska äta god mat, tjöta och så ska min egna kollega klippa och färga vårt hår. Hon är 
utbildad frisör :) Så detta blir en riktig lyxfredag för denna trötta småbarnsmamman :)

Ha en super härlig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar